• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98120604702
  • خبرنگار : 50165

اسفندماه؛ آخرین مهلت بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی

اسفندماه؛ آخرین مهلت بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: اسفندماه آخرین مهلت بخشودگی جرائم قابل بخشش مالیاتی است.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده در اسفندماه، میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط، معادل ۹۰ درصد و برای سایر مودیان معادل ۸۰ درصد است.

این مسئول با اشاره به بخشنامه‌های اخیر در راستای بخشودگی جرائم مالیاتی، ادامه داد: این بخشودگی صرفا به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده و در سال‌های آتی، بدین منوال شاهد بخشودگی جرائم مالیاتی نخواهیم بود، لذا لازم است فعالان اقتصادی به‌ویژه فعالان عرصه تولید، از تسهیلات قانونی مذکور نهایت استفاده را ببرند.

وی با رد این شائبه که بخشودگی ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی هر ساله تکرار خواهد شد، افزود: قطعا حمایت دولت از بخش غیردولتی همواره باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین‌دار باشد. البته با صدور بخشنامه‌ای اعلام‌ شده که در سال آینده، هم سطح اختیارات ادارات‌کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی محدود خواهد شد و هم احراز شرایط خوش حسابی باید با مستندات کامل صورت گیرد.

رضوی تصریح کرد: در واقع صرفه و صلاح این است که فعالان اقتصادی از فرصت استثنایی امسال استفاده کنند و ضمن اکتساب عنوان خوش‌حسابی، با سهل‌ترین شکل ممکن و با عزت و احترام از بار سنگین جرائم مالیاتی رهایی یابند و قاعدتا هیچ مودی هوشمندی بخشودگی سهل و آسان و با عزت و احترام امسال را با بخشودگی احتمالی و سخت در سال بعد عوض نمی‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به محدود شدن سطح اختیارات مدیران در سال آینده، یادآور شد: با رعایت مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم و سایر مقررات مربوط، در خصوص بدهی‌های قطعی شده از اول فروردین سال آینده به بعد، حداکثر بخشودگی جرائم قابل بخشش، برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری یا پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط، ۷۰ درصد و برای سایر مودیان ۵۰ درصد برای هر منبع مالیاتی در هر سال یا دوره به مدیران‌کل امور مالیاتی تفویض شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha