• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98110604159
  • خبرنگار : 50181

فرمانده قرارگاه رمضان:

آمریکا مدت‌ها دنبال به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود

آمریکا مدت‌ها دنبال به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود

ایسنا/کرمانشاه فرمانده قرارگاه رمضان با اشاره به نقش شهید سردار سلیمانی در مبارزه با داعش در عراق، گفت: زمانی داعش تا 30 کیلومتری مرزهای کرمانشاه آمده بود، اما امروز با جانفشانی‌های ایشان امنیت در مرزهای کشور برقرار است.

سردار عبدالرضا مسگریان در جلسه شورای اداری استان  کرمانشاه که امروز (ششم بهمن) برگزار شد، از نقش مهم سردار سلیمانی در مقابله با داعش و حفظ امنیت مرزهای کشور یاد کرد و با بیان اینکه در مقطعی داعش حتی تا 30 کیلومتری مرزهای کرمانشاه در ارتفاعات خانقین عراق رسیده بود، گفت: داعش تهدید کرده بود ایران را بگیرد و ولایت خراسان را به دست بگیرد، اما مقابله با داعش در نزدیکی مرزهای کرمانشاه با همکاری نیروهای حشدالشعبی انجام شد که نقش سردار سلیمانی در مقابله با داعش در تمام این عملیات‌ها چشمگیر بود.

فرمانده قرارگاه رمضان امنیت امروز مرزهای کشور را مدیون جانفشانی این شهید بزرگوار دانست و گفت: آمریکا مدتها به دنبال آن بود که سردار سلیمانی را به شهادت برساند و البته مسئولیت آن را نیز به گردن نگیرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر کشور عراق، اظهار کرد: عراقی‌ها امروز هزینه  استقلال خود را می‌پردازند، زیرا تاکنون طعم استقلال را نچشیده و اکنون به دنبال آن هستند.

وی با اشاره به اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003، عنوان کرد: در حقیقت از آن سال تا سال 2011 آمریکا بر تمام سیستم‌های دولت عراق  تسلط داشت و تمام وزارتخانه‌های عراق را اداره می‌کرد.

فرمانده قرارگاه رمضان با اشاره به اجبار آمریکا به خروج از عراق و رفتن 150 هزار نیروی آمریکایی از این کشور در سال 2011 علی رغم همه تلاش‌هایی که برای ماندن داشت، افزود: اولین هزینه خروج آمریکا از عراق ایجاد داعش بود و خود آمریکا داعش را درست کرد تا بهانه‌ای برای بازگشت به عراق داشته باشد.

مسگریان از ویرانی‌هایی که آمریکا در این سال‌ها در عراق به بار آورد یاد کرد و گفت: آمریکا هرکجا که دلش می‌خواست را تصرف می‌کرد و داعش را می‌زد و هرکجا که دلش نمی‌خواست این کار را نمی‌کرد و نتیجه این عملکرد آمریکا تخریب برخی شهرهای عراق مانند الرمادی بود.

فرمانده قرارگاه رمضان گفت: در مناطقی که خود نیروهای ارتش عراق با همکاری حشدالشعبی و گاها نیروهای مستشاری ایران با داعش مقابله شد، ویرانی‌ها کمتر از پنج درصد بوده که نمونه آن را می‌توان در شهر تکریت مثال زد.

مسگریان با بیان اینکه هنوز هم آمریکا به دنبال نفوذ در عراق است و درخواست کرده در قبال در دست گرفتن 50 درصد نفت عراق بازسازی این کشور را بر عهده بگیرد، خاطرنشان کرد: اما عراقی‌ها این موضوع را نپذیرفتند و قرارداد منطقی که به سود دو طرف باشد با چینی‌ها منعقد کردند.

وی به راهپیمایی اخیر ملت عراق هم اشاره کرد و گفت: مردم عراق با راهپیمایی تاریخی که جمعه گذشته انجام دادند، آگاهی و بصیرت خود را نشان دادند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha