• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98092720368

رئیس سازمان دانش آموزی فارس:

مجلس دانش‌آموزی تمرین دموکراسی و خودباوری است

مجلس دانش‌آموزی تمرین دموکراسی و خودباوری است

ایسنا/فارس رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس مجلس دانش‌آموزی را تمرین دموکراسی از دوران نوجوانی و تلاش برای خودباوری دانست و تاکید کرد که انتصاب نمایندگان این مجلس به عنوان مشاور فرمانداران در فارس گامی موثر در توجه به مسائل اجتماعی است.

محسن کلاری چهارشنبه ٢٧ آذر در جمع اعضای مجلس دانش‌آموزی فارس گفت: دانش‌آموزان در سن نوجوانی با تمرین مشارکت اجتماعی و انتخاب نمایندگان خود در مجلس دانش‌آموزی و استفاده از این ظرفیت، دموکراسی را تمرین می‌کنند و منتخبین دانش‌آموزان نیز با ایجاد حس مسئولیت ‌پذیری در قبال جامعه دانش‌آموزی، مدیریت بخش‌های مختلف را تمرین می‌کنند.

او ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی ظرفیتی است که خودباوری را به افراد می‎آموزد و آنان را برای ساخت آینده‌ای بهتر مهیا می‌کند.

به گفته ‌کلاری، ایجاد حس خودباوری در افراد و به ویژه نوجوانان نیازمند همکاری تمامی ارکان جامعه از خانواده تا متولیان دستگاه‌ها و نهادهاست و انتصاب این افراد به عنوان مشاور فرمانداران در شهرها از سوی استاندار فارس نیز هوشمندی و درایتی است که علاوه بر استفاده از نظرات دانش‌آموزان در رفع مسائل اجتماعی به تربیت نسل آینده و مدیران فردای کشور نیز کمک خواهد کرد.

او افزود: فعالیت‌های اجتماعی در راستای توسعه و افزایش توانمندی‌ها وظرفیت اجتماعی دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است به طوریکه آنان را از نگاه فردگرایانه دور و توجه آنان را به جمع گرایی و توجه به نیازهای اجتماع سوق می‌دهد.

او یکی از وظایف مهم دانش‌آموزان عضو مجلس دانش‌آموزی را ارتباط و تعامل با مسئولان استان از جمله امام جمعه، استاندار و فرماندار علاوه بر روسای آموزش و پرورش و مدیرکل و معاونان دانست و گفت: از آنجا که جمعیت دانش‌آموزی بیشترین سهم در جامعه کنونی ما دارند، می‌توانند با طرح مستقیم مسائل و مشکلات شهروندان که دانش‌آموزان هم جزیی از آن هستند با مسوولان استان در راستای رفع مسائل در ارتباط باشند و با نگاه جوان و ایده‌های خلاقانه خود به مسئولان در بهبود وضعیت جامعه کمک کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس اظهار کرد: مسائل مختلف شهری گاهی تهدیدی برای دانش‌آموزان هستند و رفع این مسائل و مشکلات بعضا خارج از توان آموزش و پرورش است و یا اختیاراتی در آن زمینه ندارد؛ بنابراین حضور دانش‌آموزان در کنار مسوولان استانی و شهری به عنوان نیروهای جوان که نگاهشان به مسائل متفاوت است، می توانند راهکارهایی را ارائه دهند که از دید مسوولان پنهان مانده است.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش با همکاری نمایندگان مجلس که نماینده ۸۰۰ هزار دانش‌آموز فارس هستند در طرحی به همت معاون آموزش متوسطه، برنامه‌ریزی امتحانات با نظر خود دانش‌آموزان تنظیم و نگاشته شد که تاثیر مثبتی در برگزاری امتحانات داشت.

کلاری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به عنوان اصلی‌ترین جمعیت اجتماعی در تعامل با دستگاه‌های مختلف می‌توانند زمینه‌ای را ایجاد کنند که بدور از هیاهوهای سیاسی، مطالبات خود را به گوش مسوولان برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha