• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041107594
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف پنل‌های خورشیدی قاچاق تا دستگیری بازرس قلابی اصناف

 از کشف پنل‌های خورشیدی قاچاق تا دستگیری بازرس قلابی اصناف

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف ۱۰۰ میلیارد پنل خورشیدی قاچاق، دستگیری عاملان تیراندازی، دستگیری بازرس قلابی اصناف و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۱۱ تیرماه گفت: در بازرسی از ۲ دستگاه تریلر تعداد زیادی پنل خورشیدی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان خرم‌بید کشف شد.

سردار رهام بخش حبیبی بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر شهرستان خرم‌بید حین کنترل محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه تریلر حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار هر ۲ دستگاه کامیون یک هزار و ۲۴۰ عدد پنل خورشیدی خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: برخورد قاطع و مستمر با قاچاق کالا و مخلان نظام اقتصادی کشور از اولویت‌های اصلی پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود اخبار و اطلاعات خود پیرامون این موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری کلاهبردار در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری کلاهبرداری در شیراز خبر داد که با شیوه و شگرد غصب عنوان، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود و گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم با معرفی خود به عنوان بازرس یک سازمان و مراجعه به واحدهای صنفی در برخی از محله‌های شهر شیراز به منظور چشم‌پوشی از خطاهای احتمالی صاحب آن صنف اقدام به اخذ وجه می‌کند که با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی و دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

کاووس حبیبی ادامه داد: بلافاصله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در این خصوص آغاز، متهم شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه متهم از این طریق ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: در بازرسی به عمل آمده از متهم، کارت شناسایی جعلی مربوط به سازمان مورد نظر و تعدادی برچسب جعلی پلمب، کشف شد. متهم پس از تکمیل پرونده به دادسرا تحویل داده شد.

 لندکروز ۹۵ میلیاردی  قاچاق در توقیف پلیس

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک دستگاه لندکروز قاچاق به ارزش ۹۵ میلیارد ریال در شهرستان خنج خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق، ماموران انتظامی خنج با اقدامات فنی از نگهداری سواری لندکروز قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از پارکینگ آن منزل، یک دستگاه لندکروز قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این خودرو را ۹۵ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با تصریح اینکه برخورد جدی با قاچاق کالا در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را بلافاصله با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دستگیری سارق با ۲۶ فقره سرقت

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق حرفه‌ای کابل برق و کنتور آب با اعتراف به ۲۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق و کنتور آب در حوزه استحفاظی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ مطهری قرار گرفت.

علی‌اصغر محمدپور افزود: مأموران کلانتری با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۲۶ فقره سرقت سیم و کابل برق و کنتور آب اقرار کرد، گفت: سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

محمدپور از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری عامل تیراندازی در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان گفت: با اقدامات فنی، عامل تیراندازی که پس از ارتکاب جرم در کوه‌های اطراف شهرستان مخفی شده بود شناسایی و دستگیر شد.

حسین اکبرپوربیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی با هویت معلوم به دلیل اختلاف بر سر ارث و میراث اقدام به تیراندازی به سمت شخصی دیگر و خسارت رساندن به خودرو وی کرده است که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و پس از انجام اقدامات فنی هویت و مخفیگاه عامل تیراندازی را شناسایی کردند، گفت: ماموران با هماهنگی قضایی، متهم را در مخفیگاهش واقع در منطقه آبگرم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی استهبان با بیان اینکه در بازرسی از متهم یک قبضه سلاح شکاری دو لول که با آن تیراندازی شده بود را کشف کردند، گفت: همکاری و همراهی شهروندان با پلیس در به‌دست آمدن موفقیت در ماموریت‌های مختلف تاثیرگذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha