• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98091208119
  • خبرنگار : 50060

رقابت ۱۵ گروه نمایشی در جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد»

رقابت ۱۵ گروه نمایشی در جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد»

ایسنا/قزوین آیین گشایش چهاردهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد شب گذشته ۱۱ آذر با حضور ۱۵ گروه‌ تئاتر از سراسر کشور، مسئولان و برگزارکنندگان در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

علی هوشمند، دبیر هنری جشنواره در مراسم افتتاح چهاردهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ضمن تقدیر و تشکر از همراهان در برگزاری این جشنواره گفت: در مردادماه امسال فراخوان اعلام و ۱۱۶ اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید که از این میان، شش اثر متعلق به تهران و ۱۱۰ اثر متعلق به استان‌ها بود.

وی ادامه داد: هیئت انتخاب آثار این دوره متشکل از حسین فدایی حسین، سیدقاسم سیدقوامی و سینا دلشاد از این ۱۱۶ اثر ۱۵ اثر را پذیرفتند که از این میان هفت گروه بانوان و هشت گروه را آقایان تشکیل می‌دهند.

دبیر هنری جشنواره ادامه داد: هیئت‌داوران بخش نهایی جشنواره متشکل از امیر مشهدی عباس، توحید معصومی و مرتضی نجفی است. همچنین بخشی تحت عنوان تکریم از پیشکسوتان خواهیم داشت که طی آن از حسین پارسایی و در سطح استانی از ناصر ایزدفر تجلیل خواهند شد.

وی عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی جزو برنامه‌های جنبی جشنواره بوده و توسط محمد رضا آزاد و سید حسین فدایی برای گروه‌های نمایشی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دبیر هنری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با تأکید بر اینکه رفتار و اخلاق گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره نیز باید مسجدی باشد؛ بیان کرد: در این جشنواره قرار است جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور علاوه بر نفرات گروه‌های اول تا سوم به گروه برگزیده از نظر هیئت‌داوران اهدا شود.

اجرای مردمی تئاتر برای احیای کارکردهای هنری و اجتماعی مساجد

در این برنامه مجتبی میرزایی نسب دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی جشنواره در حوزه هنری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: امروز از ۱۳ استان کشور و در قالب ۱۵ گروه نمایشی در استان ولایت مدار قزوین حضور پیدا کردید و ان شالله بتوانیم در لحظاتی که خدمتگزار شما هستیم، خاطرات خوشی برای شما به یادگار گذاریم.

وی خاطرنشان کرد: در خدمت شما هستیم تا بتوانیم این جریان مردمی تئاتر را برای احیای کارکردهای هنری و اجتماعی مساجد، در قالب کار جمعی ستاد کانون‌ها و همچنین حوزه هنری انقلاب اسلامی داشته باشیم.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بیان کرد: امید است با عنایت به اینکه فضای مساجد، فضایی مقدس است، مواردی که لازم است در فضای معنوی مسجد مدنظر قرار گیرد، مورد توجه جدی باشد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم گروه های نمایشی با حضور در گلزار شهدا و نثار گل، با آرمان های شهیدان تجدید بیعت کردند.

چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت حوزه هنری استان قزوین، کانون‌های فرهنگی،‌ هنری و مؤسسه سپهر سوره هنر در شهر قزوین برگزار می‌شود.

بنا بر این خبر چهار مسجد جوادالائمه (ع)، امام حسن عسگری (ع)، مسجد توحید و چهارده معصوم در شهرستان قزوین برای اجرای مردمی قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha