• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403041107170
  • خبرنگار : 50560

یک فعال سیاسی:

مشارکت بالا در انتخابات، برد برد به نفع مردم و حاکمیت است

مشارکت بالا در انتخابات، برد برد به نفع مردم و حاکمیت است

ایسنا/قزوین یک فعال سیاسی گفت: هر رئیس‌جمهوری که با مشارکت بالا برای کشور انتخاب شود؛ قطعاً خیر کثیری برای ایران دارد. مشارکت پایین به نفع هیچکس نیست، در مشارکت بالا نتیجه انتخابات برد برد، به نفع مردم و حاکمیت است.

سالار قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشارکت مردم در کارزارهای انتخاباتی روح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را جلا می‌دهد. یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی مردم‌سالاری است و در اصل ۵۶ قانون اساسی به این موضوع اشاره‌ شده است که حاکمیت مطلق از آن خدا است و خداوند متعال نیز مردم را بر سرنوشت خود حاکم کرده است.

وی ادامه داد: بزرگترین جلوه مشارکت مردم و مردم‌سالاری موضوع انتخابات است. خوشبختانه به برکت جمهوری اسلامی، انتخابات‌های مختلفی برگزار شده هرچند که شاید در سال‌های اخیر مشارکت مردم آن‌طور که زیبنده و در تراز مردم و جمهوری اسلامی باشد، نبوده و بنده به‌عنوان یک فعال سیاسی و کسی که سال‌ها خدمتگزار مردم در استان قزوین بوده‌ام، از هم استانی‌های عزیز خواستار حضور در انتخابات هستم.

این فعال سیاسی گفت: دولتی که به پشتوانه مردم انتخاب شود؛ در پیشران سیاست‌های خود موفق‌تر خواهد بود در واقع دولتی که رأی قاطع اکثریت مردم را در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها، استراتژی و راهبردهای درونی خود به‌واسطه همراهی مردم، نخبگان، جوانان، بانوان و اصحاب رسانه داشته باشد، دولتی با اقتدار در داخل مرزها و خارج از مرزها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به چالش‌هایی که در دنیا داریم می‌طلبد، دولتی بر سرکار آید که از پشتوانه مردمی برخوردار باشد و بتواند در روابط بین‌الملل نیز نقش عملکرد مثبتی ارائه دهد ضمن اینکه حضور مردم در انتخابات، تجلی کارآمدی جمهوری اسلامی ایران است.

منتخب مردم باید در عمل روحیه عدالت‌خواهی داشته باشد

قاسمی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی جایگاه رئیس‌جمهور، در مقام پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی است و رئیس قوه مجریه به دلیل ارتباط نزدیکی که با معیشت، اقتصاد و فرهنگ مردم دارد، باید کاملاً مردمی باشد و در طول زندگی سیاسی خود نشان داده باشد که همواره حامی رفاه و آسایش مردم و صدای رسای مردم بوده است.

وی گفت: روح جمهوری اسلامی ما بر اساس عدالت‌خواهی است و امام خمینی (ره) از بدو پیروزی جمهوری اسلامی از عدالت و عدالت‌خواهی در نظام جمهوری اسلامی سخن گفته‌اند، قطعاً رئیس‌جمهوری باید انتخاب شود، که روحیه عدالت‌خواهی در عمل و نه در شعار داشته باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: رئیس‌جمهور باید شخصی باشد که معروف به پاکدستی، اسوه اخلاق و شایسته باشد و فراتر از جریان‌ها فکر کند و علاوه بر اینکه خودش این روحیات را داشته باشد باید در انتخاب بدنه دولت نیز دقت کند که اطرافیانش نیز همانند خودش باشند. استفاده از شایستگان و نخبگان جریان رقیب می‌تواند نقطه قوت یک رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران خود باشد.

قاسمی در پایان اظهار کرد: هر رئیس‌جمهوری که با مشارکت بالا برای کشور انتخاب شود؛ قطعاً خیر کثیری برای ایران دارد. مشارکت پایین به نفع هیچ‌کس نیست، در مشارکت بالا نتیجه انتخابات برد برد، به نفع مردم و حاکمیت است و معتقدم چنانچه شاهد مشارکت پایین در انتخابات باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha