• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98091006880
  • منبع : نمایندگی سمنان

زورخانه مجن و میامی فردا با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان افتتاح می‌شوند

زورخانه مجن و میامی فردا با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان افتتاح می‌شوند

ایسنا/سمنان مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از سفر دکتر تقی‌زاده معاون وزیر ورزش و جوانان طی فردا 11آذر98 به این استان خبر داد و گفت: معاون وزیر ورزش به منظور افتتاح و بازید از پروژه‌های ورزشی به استان سمنان سفر می‌کند.

مجتبی جانعلی با بیان اینکه معاون امور حقوقی مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان برای افتتاح چند پروژه عمرانی ورزشی به استان سمنان سفر می‌کند اظهار کرد: دکتر تقی زاده در سفر به استان سمنان ضمن دیدار با مسئولین قرار است پروژه زورخانه شهرهای مجن و میامی را افتتاح و پس ازآن از چند پروژه دیگر نیز بازدید کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: در راستای توسعه فضاهای ورزشی و افزایش سرانه ورزشی سمنان، افتتاح دو فضای ورزشی دیگر در زمینه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: فرهنگ و ورزش پهلوانی از گذشته دیرباز در ایران رونق فراوان داشت و امروز باید این ورزش احیا و به نسل جدید معرفی شود چرا که این سیر و سلوک برگرفته از امام علی (ع) است و باید تلاش کنیم این ورزش در بین جوانان ترویج یابد.

جانعلی احترام به پیشکسوتان و رعایت آداب اخلاق اسلامی را از مزیت‌ها و ویژگی‌های ورزش پهلوانی برشمرد و گفت: این محاسن اخلاقی از امام علی(ع) به ارث رسیده است .

وی ادامه داد: اگر می خواهیم در جامعه فرهنگ جوانمردی و ایثار بیش از بیش رشد و نمو پیدا کند باید ابتدا زیر ساخت های لازم از طریق حوزه ورزش فراهم شود لذا تلاش شد تا با احداث مجموعه ورزشه‌ای باستانی در شرق استان بخشی از این ورزش را احیا کنیم.

وی در ادامه گفت : پروژه زورخانه حضرت امیرالمومنین (ع) شهر مجن از سال 1397عملیات اجرایی آن آغاز و با مساحت 500مترمربع از محل اعتبارات استانی آغاز و تاکنون 10 میلیارد ریال هزینه داشته است .

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: پروژه زورخانه حضرت علی بن ابیطالب (ع) شهرستان میامی نیز از سال 1397عملیات اجرایی آن آغاز و با مساحت 700مترمربع از محل اعتبارات استانی آغاز و تاکنون 14 میلیارد ریال هزینه داشته است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha