محمد صیدلوبا اشاره به این که تاثیر اقدامات در حوزه تخصصی معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت بسیار خود را زود نشان میدهد، اظهار کرد: عکس العمل ها و حساسیتها نسبت به این حوزه بسیار بیشتر از دیگر حوزه هاست و لذا باید با کار کارشناسی و تخصصی در این حوزه از ایجاد تنش خودداری نمود.
وی با اشاره به اینکه اگر قرار است بدانیم حال آموزش و پرورش کشور خوب است یا نه باید بدانیم در کلاس درس و مدارس ما چه می گذرد، تاکید کرد: تا حال مدارس ما خوب نباشد حال آموزش و پرورش خوب نخواهد شد.
صیدلو ادامه داد:اگر همکاران ما در مدرسه اعتقادی به برنامههای حوزه های ستادی نداشته باشند قطعا اتفاق مثبتی در دستگاه تعلیم و تربیت کشور شکل نمیگیرد و این نیازمند یک همدلی بین تمام خانواده آموزش و پرورش است.
به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز، خانواده امروز و دانش آموز امروز با گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: دنیای مجازی امروز روابط را بسیار متفاوت و پیچیده کرده است و فلسفه آموزش و پرورش امروز تنها انتقال اطلاعات نیست بلکه آنچه که بیشتر از هر چیزهای مهم و حائز اهمیت است، تربیت می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه تربیت دارای ساحتهای متفاوت است که نباید از هیچ کدام از آنها غافل شد، گفت: امروز ما متولی تعلیم و تربیت دانشآموزان هستیم و نباید منتظر ایجاد شرایط ایده آل و آرمانی بمانیم و تلاشهای خود را هر چند اندک اما با جدیت باید دنبال کنیم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید نسبت به حوزه تحت پوشش خود برنامه ریزی کرد و در مسیر اهداف تعلیم و تربیت حرکت نکرد، یادآور شد: باید پاسخگوی مردم نسبت به عملکرد خود باشیم و با تفویض اختیار به مدارس به اهداف مدرسه محوری نزدیک شویم و از ارسال بخشنامه ها و دستورالعمل های غیر ضروری خودداری کرد.
صیدلو در پایان با تاکید بر شناسایی ظرفیت ها و منابع منطقه ای خاطرنشان کرد: باید این ظرفیتها را از بالقوه به بالفعل درآورد و تغییر و تحول را باید از سطوح پایین تر آغاز کرد تا در سطوح بالادستی نیز شکل گیرد.
انتهای پیام
نظرات