• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98081408561
  • منبع : منطقه جنوب تهران

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

فلسفه آموزش و پرورش امروز تنها انتقال اطلاعات نیست

فلسفه آموزش و پرورش امروز تنها انتقال اطلاعات نیست

ایسنا/تهران ‌مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: فلسفه آموزش و پرورش امروز تنها انتقال اطلاعات نیست.

‌محمد صیدلو‌با اشاره به این که تاثیر اقدامات در حوزه تخصصی معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت بسیار خود را زود نشان می‌دهد، اظهار کرد: عکس العمل ها و حساسیت‌ها نسبت به این حوزه بسیار بیشتر از دیگر حوزه هاست و لذا باید با کار کارشناسی و تخصصی در این حوزه از ایجاد تنش خودداری نمود.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است بدانیم حال آموزش و پرورش کشور خوب است یا نه باید بدانیم در کلاس درس و مدارس ما چه  می گذرد، تاکید کرد: تا حال مدارس ما خوب نباشد حال آموزش و پرورش خوب نخواهد شد.

صیدلو ادامه داد:اگر همکاران ما در مدرسه اعتقادی به برنامه‌های حوزه های ستادی نداشته باشند قطعا  اتفاق مثبتی در دستگاه تعلیم و تربیت کشور شکل نمی‌گیرد و این نیازمند یک همدلی بین تمام خانواده آموزش و پرورش است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز، خانواده امروز و دانش آموز امروز با گذشته بسیار متفاوت است‌، تصریح کرد: ‌دنیای مجازی امروز روابط را بسیار متفاوت و پیچیده کرده است و فلسفه آموزش و پرورش امروز تنها انتقال اطلاعات نیست بلکه آنچه که بیشتر از هر چیز‌های مهم و حائز اهمیت است، تربیت می باشد.

‌مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه تربیت دارای ساحت‌های  متفاوت است که نباید از هیچ کدام از آنها غافل شد‌، گفت: امروز ما متولی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستیم و نباید منتظر ایجاد شرایط ایده آل ‌و آرمانی بمانیم و تلاش‌های خود را هر چند اندک اما با جدیت باید دنبال کنیم.

‌این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید نسبت به حوزه تحت پوشش خود برنامه ریزی کرد و در مسیر اهداف تعلیم و تربیت حرکت نکرد، یادآور شد: باید پاسخگوی مردم نسبت به عملکرد خود باشیم و با تفویض اختیار به مدارس به اهداف مدرسه محوری نزدیک شویم و از ارسال بخشنامه ها و دستورالعمل های غیر ضروری خودداری کرد.

‌صیدلو در پایان با تاکید بر شناسایی ظرفیت ها و منابع منطقه ای خاطرنشان کرد: باید این ظرفیت‌ها را از بالقوه به بالفعل درآورد و تغییر و تحول را باید از سطوح پایین تر آغاز کرد تا در‌ سطوح بالادستی نیز شکل گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha