• سه‌شنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98060502820
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی:

جهاددانشگاهی می‌تواند خلاءهای موجود در کشور را پر کند

جهاددانشگاهی می‌تواند خلاءهای موجود در کشور را پر کند

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی با توجه به بهره‌مندی از توانمندی‌های بالای علمی، پژوهشی و آموزشی می‌تواند خلاءهای موجود در کشور را بپوشاند.

به گزارش ایسنا، احمد شریفی‌زاده در بازدید از جهاددانشگاهی استان سمنان و دیدار با رئیس و مدیران جهاددانشگاهی استان با اشاره به ظرفیت‌های بالای پژوهشی، فرهنگی و پژوهشی در این نهاد انقلابی اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید متناسب با نیازهای کشور به حوزه‌های مختلف ورود و خلاءهای موجود در آن بخش‌ها را پر کند.

وی افزود: جهاددانشگاهی باید با سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه اشتغال به این بخش بیش از پیش توجه کند.

شریفی‌زاده با تقدیر از عملکرد جهاددانشگاهی استان در جذب اعتبارات گفت: جهاددانشگاهی استان سمنان هم در زمینه امور زیربنایی و هم در حوزه جذب اعتبارات عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با درک درست از شرایط کشور از دهه 70 به حوزه اشتغال و خصوصا مشاغل خانگی ورود کرد خاطرنشان کرد: واحدهای استانی جهاددانشگاهی با توجه به نیاز امروز کشور باید متناسب با مزیت‌های استان خود به حوزه اشتغال ورود بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان سمنان از غنای بالایی در حوزه موادمعدنی برخوردار است ادامه داد: اگرچه جهاددانشگاهی استان سمنان در بحث گیاهان مقاوم به شوری و سرمازدگی هدفگذاری‌های خوبی کرده اما با توجه به غنای معدنی استان و برخورداری جهادانشگاهی استان از آزمایشگاه‌های موادمعدنی باید به این حوزه نیز ورود کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی بر ضرورت ارتباط بیشتر واحدهای استانی با دانشگاه‌ها تاکید و تصریح کرد: جهاددانشگاهی از ابتدا بر بستر دانشگاه‌ها شکل گرفته و از این رو حضور جهادانشگاهی در مراکز دانشگاهی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به تصریح قانون بر بهره‌مندی واحدهای جهاددانشگاهی از سهم یک درصدی پژوهش از بودجه دستگاه‌ها گفت: جهاددانشگاهی از توان و پشتوانه بالایی در حوزه‌های پژوهشی برخوردار است و واحدهای استانی می‌توانند از این پشتوانه بهره‌مند شوند.

حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های جهاددانشگاهی استان بر ضرورت حمایت بیشتر جهاددانشگاهی کشور از این واحد استانی تاکید کرد.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در این استان افزود: یکی از رویکردهای ما در جهاددانشگاهی، توسعه دوره‌های آموزشی است.

رهایی با اشاره به تعدد مراکز دانشگاهی در استان سمنان و افزایش سطح رقابت‌ها در این حوزه گفت: جهاددانشگاهی برای موفقیت بیشتر در این بخش نیازمند تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز است.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به طراحی مجتمع آموزشی کوثر جهاددانشگاهی و اخذ مجوزهای آن خواستار حمایت بیشتر جهاددانشگاهی کشور به منظور اجرایی شدن این پروژه شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha