• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403062515448
  • خبرنگار : 71974

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

جهاددانشگاهی باید اقدامات شاخص فرهنگی انجام دهد

جهاددانشگاهی باید اقدامات شاخص فرهنگی انجام دهد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه این نهاد در عرصه فرهنگی از برنامه‌ریزی برای اجرای کارهای شاخص فرهنگی خبر داد که سایر نهادها توانایی اجرای آن را ندارند.

به گزارش ایسنا، علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، امروز در نهمین گردهمایی غیرحضوری معاونان فرهنگی و روسای سازمان‌ها و مراکز فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های ارتباطی در بستر فضای مجازی، از مدیران و همکاران  خواسته‌ایم که با برگزاری منظم این جلسات، هر دو ماه یک‌بار، زمینه را برای تبادل اطلاعات و اشتراک تجربیات  فرهنگی و مسایل پیش رو فراهم کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: کار شاخص و در شان و فعالیت فرهنگی در دانشگاه با همکاری نهادهای فرهنگی، دو محور اصلی مورد تاکید دوره اخیر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بوده  و می باشد . در همین راستا، جلسات متعددی با ذی‌نفعان فرهنگی برگزار شد و در نهایت، مجموعه‌ای مستند از اقدامات شاخص فرهنگی جهاد دانشگاهی در قالب مجلد جریان اصلی تدوین، ارایه و در چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی رونمایی شد که می تواند فعالیت های جهاد را در میدان دانشگاهها تسهیل کند.

کلانتر مهرجردی افزود: بنده به عنوان عضو فرهنگی با برخی فعالیت های فرهنگی  موافق نبودم و یا انتقاداتی داشتم و این اقدامات را در شأن جهاد و تجربه بلند آن نمی‌دانستم که با همفکری همکاران، درصدد ارتقا و کیفیت بخشی آن برامدیم و ادامه دارد .

وی همچنین بیان کرد: مجموع طرح‌های شاخص جهاد دانشگاهی که با همراهی ذی‌نفعان دانشگاهی به یک تفاهم عینی و مطلوب رسیده امیدواریم علیرغم تغییر در فضای دولت، این روند  و فرایند با  قدرت و مطالبه و پیگیری همکاران و معاونان فرهنگی، در دولت چهاردهم ادامه یابد و جهاد همچون گذشته یاریگر جدی  دولت باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: با توجه به جایگاه جهاد دانشگاهی، باید به دنبال کارهای شاخص فرهنگی باشیم که دیگر ذی‌نفعان فرهنگی به دلیل مَشغله های جاری توانایی انجام آن را نداشته باشند. به عبارت دیگر، باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی برای انجام فعالیت‌های شاخص بهره‌ برد.

کلانتر مهرجردی ادامه داد: سیاست‌ها و اولویت‌های جهاد با تاکید بر همکاری دستگاه‌ها شکل گرفته و انتظار داریم معاونت‌های فرهنگی در استان‌ها نیز این روند را ادامه و تقویت کنند.

وی گفت: جهاد دانشگاهی همواره حامی و یاور دولت‌ها بوده است. کارهای ارزشمندی  صورت گرفته و در دولت چهاردهم نیز با نشانه های خوب حضور همکارانی از جهاد به طور مستقیم به تقویت همکاری ها بیش از پیش امیدوار بود؛فی المثال حضور عضوی از مجموعه جهاد، در مسئولیت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت یک فرصت است و امیدواریم با تکیه بر همین ظرفیت‌ها، فعالیت‌های فرهنگی را بیش از پیش تقویت کنیم و این ظرفیت بالای جهاد، در میدان دانشگاهها حضور موثری داشته باشیم.

گفتنی است، در نهمین گردهمایی غیرحضوری معاون‌های فرهنگی جهاددانشگاهی مسائل مربوط به حوزه فرهنگی و اقدامات جهاددانشگاهی با تکیه بر آمارهای اعلامی از سوی مرکز نظرسنجی ایسپا اعلام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha