• یکشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 98040904159
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل هواشناسی استان هشدار داد:

‌وضعیت رطوبتی به شدت پایین در کانون‌های گرد و غبار خوزستان

‌وضعیت رطوبتی به شدت پایین در کانون‌های گرد و غبار خوزستان

ایسنا/خوزستان ‌مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طبق آخرین تصویر ماهواره‌ای در هفت نقطه از کانون‌های گرد و غبار خوزستان به شدت وضعیت رطوبتی پایین است و مستعد خیزش گرد و غبار هستند.

‌به گزارش ایسنا‌، محمد سبزه‌زاری در نشست با نمایندگان اتحادیه اروپا در حوزه محیط زیست که امروز (۸ تیرماه) در خصوص آلودگی هوا، در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت رطوبت کانون‌های بحرانی گرد و غبار خوزستان، اظهار کرد: طبق آخرین تصویر ماهواره‌ای در حال حاضر، در هفت نقطه از کانون‌های گرد و غبار خوزستان به شدت وضعیت رطوبتی پایین است و مستعد خیزش گرد و غبار هستند.

وی افزود: کانون‌های شمال غرب اهواز بیشتر حالت شنی دارند اما بافت خاک کانون‌هایی که در پایین قرار دارند به گونه‌ای است که با وزش باد با سرعت، کم گرد و خاک برمی خیزد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: برای مثال به صورت میانگین، با وزش باد ۶ تا ۷ متر بر ثانیه در اهواز گرد و خاک رخ می‌دهد اما در کانون‌های پایینی اهواز، زمین به حدی حساس است که با وزش باد ۴ متر بر ثانیه هم گرد و خاک برمی خیزد.

وی ادامه داد: همچنین محاسبه شده که سرعت اصطکاکی حدود ۳.۸ متر بر ثانیه باعث بلند شدن گرد و خاک می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده بافت حساس خاک است.

سبزه‌زاری بیان کرد: اگر کانون شمال غرب اهواز را در نظر بگیریم، زمانی که باران داشتیم رطوبت به شدت بالا رفت اما در کمتر از دو ماه که بارندگی نداشتیم، رطوبت به حالت اولیه برگشته است، یعنی وضعیت خاک به گونه‌ای است که اگر یک ماه بارندگی نداشته باشیم زمین مجدداً به شدت خشک می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در کانون شماره ۴، بارندگی خیلی خوبی داشتیم اما رطوبت آن در حال از بین رفتن است و کمتر از ۱۵ روز دیگر این منطقه رطوبت خود را کاملاً از دست می‌دهد.

سبزه‌زاری بیان کرد: بهترین روش مقابله با گرد و غبار، کشت گیاه است زیرا بارندگی در این مناطق خوب است و سالیانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر بارندگی داریم. تنها مشکل این مناطق، شور بودن زمین است بنابراین برای کشت گیاه به گیاهان مقاوم به شوری نیاز داریم. همچنین باید در این مناطق آب در مخازنی نگهداری شود تا بتوانیم کشت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha