• یکشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97122613830
  • منبع : نمایندگی سمنان

هزینه اقامت یک شب در مدارس سمنان چقدر است؟

هزینه اقامت یک شب در مدارس سمنان چقدر است؟

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امیدوارم آموزش و پرورش روزی فارغ از برنامه‌هایی همچون مهمانداری، مدرسه سازی، مدیریت درمانگاه و...تمرکزش فقط و فقط معطوف به آموزش و پرورش باشد و لاغیر.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد دستورانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش نباید خانه معلم و درمانگاه داشته باشد و یا همکاران ما مجبور باشند که در ایام تعطیلات برای خدمات دهی به مسافران از فضای مدارس استفاده کنند و یا خود در سفر به جای استقرار در هتل‌ها در مدارس آموزش و پرورش مستقر شوند.

وی با بیان این‌که اگر خود متولی و تصمیم گیر در سطح ملی باشم اولین کاری که در آموزش و پرورش خواهم کرد تعطیلی خانه‌های معلم و درمانگاه‌ها خواهد بود، افزود: این گونه کارها بخش زیادی از انرژی و توان آموزش و پرورش را می‌گیرد و این در حالی است که همه تمرکز مدیران مدارس ما باید معطوف به آموزش و پرورش باشد نه چیز دیگری.

آرزویی دور و دراز برای معلمان

وی با بیان این‌که آرزو دارم که روزی همکاران معلم ما در تعطیلات بتوانند با خانواده به بهترین هتل‌ها رفته و خدمات دریافت کنند، ادامه داد: باور عمیق دارم که نباید از فضای آموزش و پرورش و مدرسه به عنوان فضای اقامتی استفاده شود، اما در شرایط فعلی ناگزیر به این هستیم.

این عضو ستاد سفر استان سمنان با اشاره به ضرورت رویکرد تخصصی در حوزه گردشگری تصریح کرد: ما نیز علاقه مندیم که به تدریج ارائه خدمات اقامتی در مدارس حذف و مدارس به کار تخصصی خود بپردازند، اما با توجه به نیازهای امروز چاره‌ای جز تداوم این خدمات وجود ندارد.

وی از خدمات دهی به مسافران غیرفرهنگی خبر داد و گفت: امسال با تاکید مدیران ارشد استان و با هدف کاهش هزینه‌های سفر برای هم وطنان قرار است که به غیرفرهنگیان نیز خدمات اقامتی در مدارس ارائه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به تجهیز 220 مدرسه استان برای خدمات دهی به مسافران و فرهنگیان در نوروز امسال گفت: بیش از 1600 کلاس درس از ایوانکی در غربی‌ترین نقطه استان تا میامی در شرقی‌ترین نقطه استان برای خدمات دهی به میهمانان نوروزی مهیا شده است.

خدمات دهی 200مدرسه و 500 معلم و فرهنگی به مسافران نوروزی

وی با بیان این‌که امسال به غیرفرهنگیان نیز خدمات اقامتی ارائه می‌شود، اضافه کرد: در سرتاسر استان 17 پایگاه برای خدمات دهی به مسافران و راهنمایی آنها ایجاد شده است.

دستورانی با بیان این‌که بیش از 500 نفر از همکاران ما در تعطیلات به میهمانان نوروزی خدمات ارائه می‌دهند، افزود: پیش‌بینی ما این است که میزان اقامت در مدارس استان در نوروز امسال هفت درصد رشد داشته باشد.

وی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از 180 هزار نفر در مدارس استان از خدمات اقامتی بهره مند شدند، اظهار کرد: 80 هزار نفر در نوروز و بیش از 100 هزار نفر در تابستان از خدمات اقامتی آموزش و پرورش استان بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به هزینه اقامت در مدارس این استان گفت: نگرش آموزش و پرورش درآمدی نیست و بیشتر با هدف خدمات دهی این امکانات ایجاد شده و همه درآمدهای ناشی از این طرح صرف همان مدارس می‌شود.

هزینه اقامت در مدارس استان سمنان

وی قیمت‌های تعیین شده را معقول ارزیابی و خاطرنشان کرد: هزینه اقامت در هر کلاس درس برای همکاران فرهنگی هر شب 21 هزار و 600 تومان، برای کارکنان دستگاه‌های دولتی هر شب 48 هزار و 500 تومان و برای افراد آزاد هزینه هر شب اقامت 70 هزار تومان است.

دستورانی با بیان این‌که اقامت مسافران از 28 اسفندماه آغاز می‌شود، گفت: تاکنون بیش از 2000 نفر به صورت اینترنتی برای اقامت در مدارس استان ثبت نام کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha