• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070503842
  • منبع : نمایندگی سمنان

محسنی اژه‌ای در سمنان:

دوران دفاع مقدس ما با هیچ کدام از جنگ‌های دنیا قابل مقایسه نیست

دوران دفاع مقدس ما با هیچ کدام از جنگ‌های دنیا قابل مقایسه نیست

ایسنا/سمنان رئیس قوه قضاییه گفت: دوران دفاع مقدس ما با هیچ کدام از جنگ های دنیا قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ۵ مهرماه در جمع نیروهای مسلح استان سمنان اظهار کرد: بخش مهمی از عزت و اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه امروز آزادگان جهان، چشم امید به ایران اسلامی دارند و در ایجاد این امر نقش قوای مسلح ما گرانسنگ و ارزنده است، افزود: امروز امنیت در میهن اسلامی ما مثال‌زدنی و تثبیت و تحکیم شده و در تحقق این مهم، نقش نیروهای مسلح و تبعیت آنها از اوامر فرماندهی معظم کل قوا ستودنی است.

اژه‌ای ادامه داد: نیروهای مسلح ما بیش از چهار دهه است که با تمام توان در مقابل مستکبرین و توطئه‌گران و مخلان امنیت مردم و خائنین، پایمردانه ایستاده‌اند و در این مسیر مقدس، مجاهدت‌ها کرده‌اند و از نثار جان خود ابایی نداشته و ندارند 

وی به تبیین و تشریح ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس مردم ایران از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بود که با هیچ‌یک از جنگ‌های پیش و پس از آن قابل مقایسه نیست؛ مهم‌ترین خصیصه ایام دفاع مقدس، اعتقاد و استظهار رزمندگان ما به ایمان و امداد الهی بود، یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس، حضور همه اقشار و طبقات اجتماعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود. 

رئیس قوه قضاییه ضمن برشمردن ویژگی‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در زمره جندالله و سربازان حضرت بقیةالله‌الاعظم(عج) و مدافعان سرافراز کشور، نظام و ارزش‌های اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: خوشا به حال شما نیروهای مسلح که مدال افتخاری سربازی امام زمان (عج) و فرماندهی معظم کل قوا، ولی‌امر مسلمین جهان را بر دوش دارید.

 محسنی اژه‌ای اظهار کرد: نیروهای مسلح ما سالهاست که با تمام توان در مقابل مستکبرین و توطئه‌گران و مخلان امنیت مردم و خائنین، پایمردانه ایستاده‌اند و در این مسیر مقدس، مجاهدت‌ها کرده‌اند و از نثار جان خود ابایی نداشته و ندارند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نیروهای مسلح ما در ایام دفاع مقدس مبتنی بر آموزه‌های دینی عمل می‌کردند؛ افزود: مطالعه وصیت‌نامه‌های شهدای والامقام ما ثابت می‌کند که آنها در سطرهای نخست آخرین مسطور عمر خود، پیش و بیش از هر چیزی بر ضرورت پایمردی در مسیر حفظ اسلام عزیز و ارزش‌های اسلامی تاکید می‌کردند؛ کجای دنیا سراغ دارید که رزمندگانی در میدان نبرد فکر و ذکرشان حفظ ارزش‌های الهی باشد؟

رئیس دستگاه قضا گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد ایام دفاع مقدس، حضور همه اقشار و طبقات اجتماعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود. در دوران دفاع مقدس، همه اقشار جامعه ما اعم از زن و مرد و پیر و جوان در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها حضوری فعالانه و ایثارگرانه داشتند. در هیچ جنگ و نبردی چنین حمیت و اتحاد و انسجامی به منصه‌ظهور نرسید.

همچنین سردار «موقوفه‌ای» فرمانده انتظامی استان سمنان، با اشاره به اقدامات مؤثر صورت گرفته در این استان در راستای پیشگیری از جرائم و برخورد قاطع با مجرمین اظهار کرد: در نتیجه تلاش‌ها و زحمات همه بخش‌های ذیربط در استان سمنان به ویژه تعاملات مثبت و حضور میدانی مسئولان دستگاه قضایی، امروز شاهد امنیت پایدار مناطق مختلف استان هستیم. 

به گزارش ایسنا_ رئیس قوه قضاییه در ابتدای ورود به ستاد فرماندهی فراجا استان سمنان در محل یادمان شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه، علو درجات شهدای نیروهای مسلح را مسئلت کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha