• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403070504034
  • خبرنگار : 50233

بازدید وزیر دادگستری از انبار سازمان اموال تملیکی در سمنان

بازدید وزیر دادگستری از انبار سازمان اموال تملیکی در سمنان

ایسنا/سمنان وزیر دادگستری از انبار سازمان تجمیع و فروش اموال تملیکی و پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان بازدید کرد.  

امین‌حسین رحیمی در بازدید از بخش‌های مختلف سازمان تجمیع و فروش اموال تملیکی و همچنین بخش اداری آن، با کارکنان این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این بازدید دستورهای لازم را برای تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان صادر کرد.

وزیر دادگستری همچنین در بازدید از پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با اشاره به وضعیت مناسب پارکینگ خودروهای توقیفی ناشی از قاچاق مواد مخدر، بر لزوم تسریع در مزایده خودروهای توقیفی و تعیین تکلیف آن تأکید کرد.

وی در رابطه با این بازدیدها بیان کرد: هدف رئیس قوه قضاییه که به استان‌ها سفر می‌کند، تعیین تکلیف کالاهای انباری اموال تملیکی است.

رحیمی بیان کرد:بعضی از اموالی که در انبارها وجود دارد، به لحاظ اطاله دادرسی باید پیگیری شود چراکه ممکن است پرونده آن یا در تعزیرات حکومتی یا در مراجع قضایی مطرح باشد.

وزیر دادگستری گفت: این اموال همچنین بعضاً به این علت در انبارها به مدت طولانی مانده‌اند که فرایندهای مزایده و فروش آنها طولانی است. 

وی افزود: در استان سمنان نیز در این بازدید انبارهای سازمان اموال تملیکی را بررسی کردیم که نظم و انضباط خیلی خوبی داشت، انبارهای بزرگی داشت که متعلق به خود این سازمان بوده و مرتب و قفسه‌بندی شده بود و البته تعداد اموال این انبارها نیز اندک بود، گرچه دو مورد وجود داشت که فرایند تعیین تکلیف آن طولانی شده است که این موضوع در جلسه‌ای که عصر در دادگستری سمنان برگزار می‌شود، بررسی می‌شود تا راهکارهای آن پیدا شده و زودتر تعیین تکلیف شود. 

وزیر دادگستری گفت: بازدید بعدی مرتبط با خودروهای ضبطی مواد مخدر بود. تعداد این خودروها در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان، بیش از ۲۰۰ دستگاه بود. مشاهده شد که پارکینگ از نظر نظم و ترتیب مناسب است، اما رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به آن طولانی شده است و این‌ها باید زودتر تعیین تکلیف شود. 

رحیمی بیان کرد: تعدادی از خودروهای این پارکینگ مربوط به قبل از ۱۴۰۰ است که این خودروها زیر آفتاب ممکن است دچار خسارات شوند و باید پیگیری کنیم که اجازه فروش این خوردها صادر شود، ولو اینکه پرونده‌های آن نیز قطعی نشده باشد، چراکه قانون اجازه داده است وقتی رسیدگی به پرونده قضایی طولانی می‌شود و در صورتی که امکان از بین رفتن کالا وجود داشته باشد، باید به فروش رفته و بهای فروش آن نگهداری شود تا پرونده تعیین تکلیف شود. 

وی  با بیان اینمکه مهم‌ترین کار وزارت دادگستری همین ارتباط تعامل و همکاری بین قواست، تاکید کرد: بنابراین باید به روند تعیین تکلیف پرونده‌ها در این زمینه سرعت بدهیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha