• سه‌شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 97121407614
  • منبع : نمایندگی مرکزی

استاندار مرکزی:

کاهش مهاجرت از روستاها از نتایج خودکفایی خانوارهای روستایی است

کاهش مهاجرت از روستاها از نتایج خودکفایی خانوارهای روستایی است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی کاهش فشارهای وارده بر مردم و کمیته امداد، کاهش میزان مهاجرت از روستاها و پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی را از نتایج خودکفایی خانوارهای روستایی بیان کرد.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به صدور فرمان امام خمینی (ره) جهت تشکیل این نهاد انقلابی، گفت: کمیته امداد توانسته است بخش زیادی از حامیان انقلاب را که بنا به دلایلی نتوانسته بودند شرایط زندگی مناسبی را برای خود فراهم کنند، تحت پوشش خود در آورد که این افتخار بزرگی برای کمیته امداد و کارکنان آن محسوب می شود و نشان از موفقیت این نهاد در این امتحان 40 ساله دارد.

وی افزود: تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات کمیته امداد در مدت این 40 سال با موفقیت همراه بوده است و این اقدامات باعث می شود تا خانواده ها کمتر دچار انحرافات و آسیب های اجتماعی شوند. فضای کار در این نهاد نشان می دهد کسانی که جذب این دستگاه شده اند، به خوبی با وظایف خود آشنا هستند.

آقازاده با تاکید بر اینکه دیدن افراد نیازمند و درک نیاز آنان انسان را در راه مستقیم حفظ می کند، اضافه کرد: کار کردن در این نهاد انقلابی یک فرصت طلایی و ارزشمند برای کارکنان کمیته امداد به حساب می آید و فرمانی که امام در چهل سال گذشته صادر کرده اند، امروزه با موفقیت در حال پیگیری است.

استاندار مرکزی گفت: امروزه کار کردن در هر زمینه و دستگاهی با دشواری های خاص خود همراه است اما این سختی ها در کمیته امداد به نسبت بیشتر است. افزایش افراد تحت پوشش این کمیته نشان از شرایط سختی دارد که مردم این روزها با آن درگیر هستند. کمیته امداد به رغم تمامی مشکلاتی که با آنها درگیر بوده است، عملکرد بسیار خوبی داشته و در مقابله با این مشکلات سربلند بوده است.

وی با بیان اینکه فشارهای وارده به مردم نه تنها باعث کاهش کمک های مردمی به این نهاد نشده است، بلکه افزایش نیز داشته است، افزود: این مهم نشان دهنده قدرشناسی و افزایش اعتماد مردم است که برای ما یک ذخیره بسیار خوب به شمار می آید. کارنامه کمیته امداد در سال 97 قابل قبول و درخشان است و امیدواریم با افزایش تعاملات کمیته امداد با مردم، دستگاه های اجرایی و خیرین، در این زمینه موفقیت های بیشتری را در آینده شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه کمک به همنوعان در هفته احسان و نیکوکاری و در ایام پایان سال یک سنت پسندیده محسوب می شود، تصریح کرد: اوج کار کمیته امداد در این هفته است و نیاز است تا به تمامی کسانی که تحت پوشش این نهاد قرار دارند توجه ویژه شود و با تلاش و نیت خالص، اعتماد مردم را جلب کرد تا آنان نیز وارد صحنه شوند.

آقازاده با اشاره به عقد تفاهم نامه در راستای احداث هزار واحد مسکونی در سطح استان، گفت: در زمینه اختصاص زمین برای احداث این واحدهای مسکونی پیگیری های لازم صورت گرفته است و امیدواریم در طول 3 ماه آینده بتوانیم این تفاهم نامه را اجرایی کنیم که این کار، قدم بسیار مثبتی جهت رفع نیاز نیازمندان در تهیه مسکن و اقدامی ماندگار و تاریخی در استان مرکزی است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشغله های کاری دیدار مسئولان با خانواده محرومین بسیار کم است و نیاز است تا در کنار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، از این خانواده های نیازمند نیز دیدن شود تا بتوان در جهت رفع نیازهای آنان اقدامات مناسب را انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت افراد و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد می توان در راستای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد، افزود: ایجاد حدود 3 هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد، اقدام بسیار مناسبی در راستای دستیابی به اهداف دولت است و کمک بزرگی محسوب می شود. همت و تلاش مضاعف مسئولین می تواند در سال های آینده این آمار را با رشد بهتری همراه کند. ایجاد اشتغال پایدار یکی از اقدامات مهم کمیته امداد به حساب می آید و باید در راستای دستیابی به این هدف، برنامه ها و فعالیت های مناسب را در دستور کار قرار داد.

آقازاده گفت: امیدواریم با همنشینی بیشتر با مسئولین این نهاد و استفاده از ظرفیت های کنونی جامعه بتوانیم در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر قدم های خوبی را برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha