• دوشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040402114
  • منبع : نمایندگی مرکزی

ضرورت تامین برق دانشگاه‌های استان مرکزی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر

ضرورت تامین برق دانشگاه‌های استان مرکزی از محل انرژی‌های تجدیدپذیر

ایسنا/مرکزی مشاور مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: تامین برق دانشگاه های استان مرکزی از طریق انرژهای تجدیدپذیر ضروری است.

حسن کیوانپور در نشست هم اندیشی با مدیران دانشگاه های استان مرکزی با محوریت گذر از پیک مصرف برق در تابستان، افزود: مصرف برق ادارات و دانشگاه ها در ساعات اداری باید ۳۰ درصد نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به روز جاری کاهش یابد.

وی افزود: اگر این صرفه جویی توسط دانشگاه ها انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به اعمال مدیریت مصرف برق است که از ابتدای سال و براساس رصد دقیق صورت پذیرفته بوسیله کنتورهای هوشمند، برق دانشگاه پرمصرفی که این بخشنامه را رعایت نکرده به استانداری مرکزی اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل ملاحظه ای از موفقیت کسب شده طی دو سال گذشته در تامین برق مورد نیاز مردم در ایام تابستان، مرهون همکاری های دستگاه های اداری و اجرایی بوده است، دانشگاه ها را وزنه ای موثر در کاهش بار شبکه برق در ساعات اوج مصرف و همچنین نیرویی موثر در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به عموم شهروندان دانست و گفت: طی سال گذشته، همکاری دانشگاه ها منجر به کاهش قابل ملاحظه مصرف برق استان  در ساعات اوج بار شد و این صرفه جویی هم در بار پایه مصرفی و هم در بار مصرفی ساعات اوج بار رخ داد که نشان دهنده عزم جدی مراکز دانشگاهی برای شناسایی ظرفیت های دائمی و کاهش مصارف مازاد برق است.

کیوان پور بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت، کلیه دستگاه‌های دولتی الزاما باید تا ۲۰ درصد از برق مصرفی خودشان را با احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر مانند نیروگاه خورشیدی تأمین کنند، لذا برخی دانشگاه های کشور با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مراکز آموزشی زیر مجموعه خود تاکنون توانسته‌اند بخش مهمی از این امر را محقق کنند.

رییس دانشگاه تفرش نیز درخصوص اقدامات و تمهیدات صورت گرفته در راستای کاهش مصرف برق دانشگاه گفت: خط مشی و سیاست کلی دانشگاه همچون سنوات گذشته، کاهش هرچه بیشتر و مصرف بهینه برق بخصوص در ساعات اوج مصرف و در شرایط بحران با بکارگیری و بهره گیری از تمهیدات، سیاست ها و پروتکل های لازم برای کمک به سیستم توزیع سراسری برق و کاهش مشکلات مبتلابه با دید ملی و سرزمینی بوده و خواهد بود.

واشقانی صرفه جویی در مصرف برق را اقدامی ملی دانست که تامین و توزیع عادلانه انرژی را در سراسر استان امکان پذیر خواهد ساخت و با تاکید بر برنامه ریزی های انجام شده مبنی بر افزایش هرچه بیشتر همکاری های صنعت برق و دانشگاه امیدواریم گام‌های بلندی با پژوهش های علمی در راستای استفاده از فناوری های جدید در تولید برق برداشته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از توزیع برق استان مرکزی، در این نشست مدیران دانشگاه ها پیشنهادها و گزارش های خود را در زمینه مدیریت مصرف برق و بکارگیری انرژی های نوین ارائه کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha