• شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 97020804682
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

مدارس ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کردستان دایر می‌شود

مدارس ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کردستان دایر می‌شود

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از راه اندازی مدارس ویژه دانش آموزان اوتیسم در دو شهر سنندج و سقز طی سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، خلیل رنجبر، امروز (هشتم اردیبهشت) در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سنجش دانش آموزان در دو سه سال اخیر با هدف جای دهی درست دانش آموزان در مدارس آموزش و پرورش انجام شده است.

وی افزود: در گذشته سازمان آموزش استثنایی از آموزش و پرورش مستقل بود که تجمیع شد و تفویض اختیارات انجام گرفت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد: سال گذشته 16 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان در استان مشغول فعالیت بودند و بالغ بر 26 هزار و 145 دانش آموز بدو ورود به دبستان غربالگری شدند.

وی در ادامه ذکر کرد: هفت نوع آموزش به گروه‌های کم‌توان ذهنی، ناشنوایان و کم شنوایان، نابینایان و کم بینایان، اختلالات جسمی حرکتی و اوتیسم در استان ارائه می‌شود.

رنجبر با اشاره به اینکه در گروه‌های هدف این سازمان بیش از 75 درصد دانش آموزان را کم‌توانان ذهنی تشکیل می دهند، بیان کرد: با توجه به غربالگری دانش آموزان اوتیسم طی دو سال گذشته در استان، سال آینده دو مدرسه برای این دانش آموزان در شهرهای سنندج و سقز دایر خواهد شد.

وی ادامه داد: ابتدا 13 نفر دانش آموز اوتیسم در استان شناسایی شدند که اکنون به بیش از 60 نفر افزایش یافته‌اند و تا سال آینده هم به بیش از 100 نفر خواهند رسید.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 21 مرکز دولتی و شش مرکز غیردولتی اختلالات یادگیری در استان به 1800 نفر خدمات ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: مشاوره‌های لازم به والدین این کودکان ارائه می شود و این دانش آموزان برای ایاب و ذهاب از سرویس رایگان استفاده می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha