• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۲:۴۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403060200754
  • خبرنگار : 30057

بررسی رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته

«بنت» با زلزله ۴.۵ و «جزیره خارک» با زمینلرزه ۴ لرزیدند

«بنت» با زلزله ۴.۵ و «جزیره خارک» با زمینلرزه ۴ لرزیدند

سالند استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ و جزیره خارک استان بوشهر با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ لرزیدند و در بهاباد استان یزد و مال خلیفه استان چهارمحال و بختیاری زلزله‌های دوقلو به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا،  در هفته گذشته در بهاباد استان یزد بعد از زلزله‌ ۲.۶، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۶ و ۳.۹ رخ داد و همچنین در مال خلیفه استان چهارمحال و بختیاری بعد از زلزله ۲.۵، زمینلرزه دیگری را به بزرگای ۳.۴ به ثبت رسید.

سالند استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ و در بنت استان سیستان و بلوچستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۵ رخ داد.

علاوه بر آن در جزیره خارک استان بوشهر زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ به ثبت رسید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۷ مرداد

در ارکواز استان ایلام زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۵ کیلومتری ارکواز، ۳۰ کیلومتری ایلام و ۳۲ کیلومتری لومار این استان بوده است.

در شوشتر استان خوزستان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

در بهاباد استان یزد بعد از زلزله‌ ۲.۶، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۲۳ کیلومتری بهاباد و ۵۸ کیلومتری بافق استان یزد و ۷۸ کیلومتری کوهبنان استان کرمان گزارش شد.

یکشنبه ۲۸ مرداد

جزیره خارک استان بوشهر زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۰۹ کیلومتری جزیره خارک، ۱۰۹ کیلومتری بوشهر و ۱۱۷ کیلومتری دلوار این استان بوده است.

در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۸، در گتوند استان خوزستان زلزله ۲.۸، در چمستان استان مازندران زلزله ۲.۶، در چغامیش استان خوزستان زلزله ۲.۷ و در بهشهر استان مازندران زلزله ۲.۹ رخ داد.

دوشنبه ۲۹ مرداد

در زاهدشهر استان فارس زلزله ۲.۸، در تیتکانلو استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷، در زاغه استان لرستان زلزله ۲.۶ و در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

سالند استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۹ کیلومتری سالند و ۴۴ کیلومتری لالی استان خوزستان و ۵۵ کیلومتری شول‌آباد استان لرستان بوده است.

سه‌شنبه ۳۰ مرداد

بهاباد استان یزد با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری بهاباد، ۸۱ کیلومتری بافق و ۸۳ کیلومتری ساغند این استان گزارش شد.

در پاتاوه استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۸ و در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله ۲.۵ رخ داد.

خانوک استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۱ کیلومتری خانوک، ۱۲ کیلومتری زرند و ۲۹ کیلومتری کاظم‌آباد این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۳۱ مرداد 

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

بنت استان سیستان و بلوچستان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۸ کیلومتری بنت، ۳۰ کیلومتری فنوج و ۴۴ کیلومتری نیک شهر این استان بوده است.

پنج شنبه اول شهریور

در مال خلیفه استان چهارمحال و بختیاری بعد از زلزله ۲.۵، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد که رومرکز آن در ۶ کیلومتری مال خلیفه در استان چهارمحال و بختیاری‌ و ۲۱ کیلومتری ونک و ۲۸ کیلومتری سمیرم استان اصفهان گزارش شد.

در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۵، در بلوک کرمان زلزله ۲.۶ و در فیروز آباد استان فارس زلزله ۲.۷ رخ داد.

جمعه ۲ شهریور

در انبار آلوم استان گلستان زلزله ۲.۸، در زاغه استان لرستان زلزله ۲.۹ و در خواف استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha