• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403053121446
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

افتتاح ۶۱ پروژه در حوزه ‌کشاورزی‌ کردستان

افتتاح ۶۱ پروژه در حوزه ‌کشاورزی‌ کردستان

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان‌ از افتتاح ۶۱ پروژه در حوزه کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۹۴۸ میلیار ریال در هفته دولت خبر داد.

پیمان اسکندری امروز چهارشنبه(۳۱ مرداد)در گفت وگو با ایسنا در خصوص افتتاح پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه های مختلف در هفته دولت سال جاری اظهار کرد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۵۹۴۸ میلیارد ریال اجرا شده‌اند که نویدبخش رونق و توسعه در این بخش حیاتی هستند.

اسکندری در ادامه در خصوص توزیع پروژه ها افزود: توزیع پروژه ها در بخش های مختلف به گونه ای است که در بخش آب و خاک ۲۹ پروژه، در بخش باغبانی و گلخانه ۷ پروژه، در بخش تعاون روستایی ۷ پروژه، در بخش تولیدات دامی ۵ پروژه، در بخش شیلات و آبزیان ۴ پروژه، و در بخش صنایع کشاورزی ۹ پروژه، به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص تخصیص اعتبار به این پروژه ها تمامی جوانب امر از بهبود زیرساخت‌های آبیاری تا توسعه صنایع تبدیلی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تنوع پروژه ها نشان از رویکرد همه جانبه استان برای تقویت بخش کشاورزی دارد. 

‌اسکندری با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پروژه ها در بخش های مختلف کشاورزی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم این پروژه‌ها، ایجاد ۱۰۲۷ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم است که این امر به بهبود وضعیت اشتغال در منطقه و افزایش سطح معیشت روستائیان کمک شایانی خواهد کرد.

‌وی توسعه پایدار، افزایش تولید و توسعه روستایی را از دیگر نتایج حاصل از افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد: با بهبود زیر ساخت‌ها و فناوری‌های جدید، تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در پایان افتتاح این پروژه‌ها را گامی بزرگ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار استان کردستان دانست و افزود: این دستاورد نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی دقیق و سرمایه‌گذاری مناسب، می‌توان به توسعه بخش کشاورزی و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی مناطق روستائی دست یافت.

 سازمان جهاد کشاورزی، توجه ویژه ای به توسعه روستائی با تمرکز بر بخش کشاورزی و روستایی دارد که این امر به بهبود و افزایش سطح معیشت روستائیان و مهاجرت معکوس کمک خواهد کرد.

انتهای \یام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha