• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403053121982
  • خبرنگار : 50294

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان:

پیشرفت ۷۱ درصدی نهضت مسکن ملی در کردستان

پیشرفت ۷۱ درصدی نهضت مسکن ملی در کردستان
عکس آرشیوی است

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: پروژە نهضت ملی نسبت بە تعهد آن در استان کردستان ۷۱ درصد پیشرفت داشتە است.

کیومرث حبیبی شامگاە امروز (۳۱ مرداد) در جلسە شورای مسکن استان کردستان اظهار  کرد: در چهار سال اخیر تعهد دولت در حوزە مسکن ملی ٨۷ هزار و ۲۳۹ واحد بودە کە اگر فرض را بر این بگیریم کە امسال سومین سال از تعهد دولت در حوزە تامین مسکن ملی است، باید از این رقم ٦٥ هزار و ٤۲۹ واحد را در اشکال روستایی، خودمالکی، بازآفرینی شهری، فرسودە و دولتی حمایتی و اجتماعی تامین کنیم.

وی بە آمار موجود ساخت مسکن ملی در استان اشارە و عنوان کرد: در حوزە مسکن روستایی با ٨ هزار و ۲٦۷ واحد از ۱۲ هزار واحد موظفی حدود ٦۹ درصد، در حوزە خودمالکی از ۱۲ هزار و ۲۷۷ واحد با ٨ هزار و ٦۹۲ واحد حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشتەایم.

حبیبی اضافە کرد: همچنین در سە سال اخیر در حوزە بازآفرینی شهری ۱۱ هزار و ۳۰٤ واحد تعهد داشتەایم کە ٦ هزار و ۲٤۱ واحد آن یا پروانە بهرەبرداری گرفتە یا نوسازی شدەاند.

وی تصریح کرد: خوشبختانە طی دو سال اخیر آهنگ نوسازی و بازسازی در استان کردستان نسبت بە سال‌های گذشتە بهتر شدە و پروژەهای بازآفرینی و مشوق‌ها بە بازآفرینی بافت‌ها کمک بیشتری خواهد کرد.

حبیبی ادامە داد: همچنین طرح‌های دولتی و حمایتی نیز ۲۷ هزار و ٦۲۱ واحد تعهد داشتیم کە ۲۳ هزار واحد آن را تامین کدەایم کە بیش از ٨۳ درصد پیشرفت داشتە است.

بنیاد مسکن کردستان جزء ۱۰ استان برتر در طرح اقدام ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: بنیاد مسکن استان کردستان جزء ۱۰ استان برتر در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر صد هزار نفر قرار دارد.

سعید رسولی اظهار کرد:  ۱٨ درصد از نهضت ملی استان را مسکن روستایی تشکیل می‌دهد کە تا بە امروز با حمایت و پشتیبانی بانک‌های عامل از ٥ هزار و ۱۳۱ واحد سهمیە امسال بنیاد مسکن ۳ هزار و ۳۰۰ واحد را بە مرحلە عقد قرارداد و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد را نیز بە مرحلە اجرا رسیدە است.

وی عنوان کرد: تقریبا ٦٥ درصد تسهیلات سهمیە امسال بنیاد مسکن عقد قرار داد شدە است.

رسولی بە ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۲٥ هزار نفری استان اشارە و بیان کرد: در ۲۲ شهر استان یک هزار و ۹٥ متقاضی واجد شرایط ثبت نام کردەاند کە در پنج شهر آن هم زمین تامین شدە و قریب بە ۱۱٦ نفر نیز تا بە امروز واریز وجە داشتەاند کە در فرایندهای پروانە ساختمانی و ساخت قرار گرفتەاند.

وی ادامە داد: همچنین در ۹ شهر زیر ۲٥ هزار جمعیت زمین مسکن ملی شناسایی و نقشەبرداری و طرح‌های تفکیکی آن‌ها انجام شدە است و در صورت توافق در دە روز آیندە جلسە کارگروە زیربنایی برای این ۹ شهر برگزار و مشکلات آن مرتفع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان بیان کرد: متاسفانە در پنج شهر استان توفیق تامین زمین برای متقاضیان واجد شرایط وجود نداشتە است.

سعید رسولی در ادامە بە ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفری جمعیت اشارە و گفت: خوشبختانە با سیاست‌های موفق استان در ساخت نهضت ملی مسکن، امروز کردستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزە عملکرد بنیاد مسکن در حوزە نهضت مسکن ملی قرار دارد.

شناسایی بیش از ۷ هزار واحد مسکن خالی در کردستان

در ادامە این جلسە جمشیدی سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان کل سهمیە استان کردستان در ساخت مسکن ملی را ۳٦ هزار و ۷٤٨ واحد عنوان کرد و گفت: ۲۰۳ هزار و ٥۰٦ نفر متقاضی مسکن در استان ثبت نام کردند کە ۲۷ هزار و ۱۲٦ نفر در مرحلە اول و در پایان ٦٤ هزار و ۱۳ نفر متقاضی مسکن ملی در استان تایید نهایی شدەاند.

جمشیدی در ادامە بە شناسایی خانەهای خالی از سکنە در استان اشارە و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷ هزار واحد ‌مسکن‌ خالی در کردستان شناسایی شدە است.

وی بە آمار مشاورین املاک استان کردستان گریزی زد و گفت: در حال حاضر ٤ هزار و ۷٥۰ مشاور املاک فعال و ٨٤ مشاور املاک غیر مجاز در کردستان داریم.

جمشیدی در ادامە از انجام هزار و ۳۰٥ مورد بازرسی از مشاورین املاک سطح استان خبر داد و افزود: در جریان این بازدیدها ۱۰۷ مشاور املاک پلمپ و بە پرداخت ۱٤ میلیارد ریال جریمە محکوم شدەاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۰۹:۵۲

سلام بااینکه کلی پول ازماگرفتن وقراربود زمین رایگان بهمون بدن ولی تابه حال هیچی معلوم نییست من مستاجر وچهار تابچه دارم وخونه بهمون نمیدن برای اجاره میگن تعدادخانوار بالایی

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۸:۴۱

سلام کجا ۷۱ درصد رشد داشته والله مستاجرها انقد زیر فشارن