بهادر اسدی امروز (دوشنبه ۲۰ اسفند) در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان که با هدف هماهنگی بین ادارات جهت اجرای پروژه نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین نقص برنامه «نماد» نبود ارتباط سیستمی این برنامه با سایر ادارات است و نماد در حال حاضر محدود به آموزش و پرورش است که باید حل این مشکل از سوی مرکز پیگیری شود.
اسدی ضمن اشاره به اهداف نماد در چهار حوزه آموزش، غربالگری، ارجاع و مداخله، بر لزوم همکاری تمامی دستگاههای عضو در این زمینه تاکید کرد و افزود: نبود دسترسی مستقیم به سامانه نماد، توانایی ادارات استان برای همکاری و پیگیری مشکلات دانشآموزان را محدود کرده است.
او با اشاره به ارجاع ۲۰ دانشآموز نیازمند حمایت حقوقی و قضایی از سوی آموزش و پرورش استان به این معاونت، تصریح کرد: حمایتهای مورد نیاز برای همه آنان انجام شد که در این میان برای ۱۸ دانشآموز اقدامات نهایی انجام شده و از وضعیت خطر خارج شدهاند و برای دو نفر باقیمانده نیز اقدامات لازم در دست انجام میباشد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان با اشاره به دو بازدید از سامانه ۱۵۷۰ آموزش و پرورش استان و چگونگی ثبت موارد، نحوه عملکرد و نظام ارجاع و مداخله توسط این سامانه در سال جاری، اظهار کرد: بسته معاضدتهای حقوقی و قضایی و فلوچارت ارائه خدمت، به تمام روسای حوزههای قضایی و دادستانهای شهرستانهای استان ابلاغ شده است.
در ادامه جلسه عزتاله طیبیراد، معاون پرورشی ادارهکل آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در این راستا ارائه و اظهار کرد: هزار و ۸۰۰ ساعت آموزش برای دستاندرکاران نماد در آموزش و پرورش استان اجرا شده و پنج هزار و ۶۷۰ مورد مشاوره از طریق سامانه ۱۵۷۰ ارائه شده است.
وی در ارتباط با ارجاعات سامانه نماد در سال جاری افزود: ۴۸ مورد به سازمان بهزیستی، ۷۴ مورد به کمیته امداد امام (ره)، ۹۶ مورد به دانشگاه علوم پزشکی، ۲۰ مورد به دادگستری، ۲۴ مورد به نیروی انتظامی و دو مورد به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع شده است.
انتهای پیام
نظرات