• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403053121553
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار کردستان:

کردستانی‌ها با پذیرایی از ‌زائران‌ اربعین جلوه‌های وحدت را به نمایش گذاشتند

کردستانی‌ها با پذیرایی از ‌زائران‌ اربعین جلوه‌های وحدت را به نمایش گذاشتند

ایسنا/کردستان استاندار کردستان «مهمانی امت احمد» و اربعین را برنامه‌های مهمی برای جلوگیری از تفرقه و حفظ وحدت و نمایش انسجام و همدلی شیعه و سنی دانست و گفت: کردهایی که در مریوان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند جلوه‌های وحدت را به نمایش گذاشتند.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز چهارشنبه (۳۱ مرداد) در جلسه هماهنگی برنامه‌های مهمانی بزرگ امت احمد ضمن تقدیر از خدمات اراپه شده توسط ادارات دولتی در مرز باشماق به زائران اربعین حسینی اظهار کرد:  این ایام روح تازه‌ای در جامعه می‌دمد و امید که توفیق داشته باشیم که در کنگره اربعین که تبدیل به یک امر جهانی شده و پژوهشگران را به فکر واداشته و از مرزهای دین مبین اسلام نیز فراتر می‌رود، استفاده و بهره ببریم‌.

وی افزود: مهمانی بزرگ امت احمد در سال گذشته برای نخستین بار برگزار شد و امسال این مراسم برای دومین بار در سنندج اجرا می‌شود و امید است که بازخوردهای داخلی و خارجی زیادی برجای بگذارد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مهمانی امت احمد برادری و وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذاشت و در بعد رسانه‌ای بازخورد زیادی برجا گذاشت، ادامه داد: هر کسی که زمان خود را بشناسد و اولویت‌ها را درک کند، می‌داند که «وحدت» برای هرچه که موجب اختلاف می‌شود اثرگذار است.

وی تصریح کرد: کسانی که بر تفرقه می‌دمند نه شیعه هستند و نه سنی بلکه مزدور هستند و هرکاری که به جلوه‌های وحدت کمک کند مورد رضای پروردگار خواهد بود.

زارعی کوشا مهمانی امت احمد و اربعین را برنامه‌های مهمی برای جلوگیری از تفرقه و حفظ وحدت و نمایش انسجام و همدلی شیعه و سنی دانست و گفت: کردهایی که در مریوان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند جلوه‌های وحدت را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه مکتب شافعی و شیعه اثنی عشری دو مکتب نزدیک در جهان اسلام هستند، گفت: کردستان مظهر برادری و وحدت است و باید سنندج را به عنوان پایتخت شوافع جهان تثبیت کنیم.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه برای برنامه امت احمد همه باید مشارکت کنند و با برنامه‌ریزی درست و اصولی باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود، اضافه کرد: مهمانی امت احمد در توسعه گردشگری اثرگذار بوده و پخش زنده این برنامه در چند ساعت بیانگر آن است که این استان فریب توطئه‌های دشمن را نمی‌خورند و انسجام خود را حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha