• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403053121432
  • منبع : نمایندگی کردستان

ضرورت ورود شرکت‌های دانش بنیان به مدیریت پسماند در کردستان

ضرورت ورود شرکت‌های دانش بنیان به مدیریت پسماند در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در راستای پیشبرد مدیریت اصولی پسماند در استان از شهرداران و اداره کل صمت درخواست کرد از شرکت های دانش بنیان که در زمینه پسماند طرحی دارند حمایت کرده و با ارائه برنامه های مناسب می توان از صندوق ملی محیط زیست در این رابطه کمک خواست.

اقبال حمیدی امروز چهارشنبه(۳۱ مرداد) در بیست و هشتمین کارگروه پسماند استان اظهار کرد: در راستای نظارت بر مدیریت پسماند در کردستان با کارگروه تخصصی مدیریت پسماند تشکیل شده مصوبات پیگیری و راه حل های علمی و عملی بررسی شد.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه پسماند به طور مستمر توسط ادارات محیط زیست شهرستان‌ها رصد و با طرح در کارگروه‌های تخصصی مدیریت پسماند پیگیری و رفع می‌شوند، با مهم خواندن همه مصوبات این‌کارگروه‌ها افزود: یکی از مهمترین مصوبات این کارگروه‌ها را می‌توان به مصوبه کارگروه‌ تخصصی مدیریت پسماند استان مبنی بر جانمای مناسب منطبق اصول زیست محیطی از سوی شهرداران ذکر کرد.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی تخلیه نخاله های ساختمانی در مسیر ورودی و خروجی شهر سنندج و در بستر رودخانه است که تبدیل به سوءاستفاده سوداگران برای خرید و فروش بی ضابطه شده که باید در اسرع وقت در دستور کار شهرداری، اداره راه و شهرسازی و آب منطقه ای قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بی خطر سازی زباله های عفونی مراکز پزشکی و بیمارستانی اشاره و تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی که خود متولی سلامت جامعه است باید در این بخش با جدیت و اقدامات مناسب در این خصوص عمل کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در راستای پیشبرد مدیریت اصولی پسماند در استان از شهرداران و اداره کل صمت درخواست کرد از شرکت های دانش بنیان که در زمینه پسماند طرحی دارند حمایت کرده و با ارائه برنامه های مناسب می توان از صندوق ملی محیط زیست در این رابطه کمک خواست.

در این کارگروه اعضا نیز نقطه نظرات، چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha