• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 95090201451
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

صادرات 2.5 میلیون دلاری کهگیلویه و بویراحمد طی 7 ماه

صادرات 2.5 میلیون دلاری کهگیلویه و بویراحمد طی 7 ماه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان صادرات استان در هفت ماهه امسال 2 میلیون و 500 هزار دلار از نظر ارزشی و 585تن از نظر وزنی است.

به گزارش ایسنا، «داریوش دیودیده» امروز(سه‌شنبه 2 آذر)، در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان افزود: میزان صادرات این استان در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 18 درصد از نظر وزنی و 9 درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین درصد تحقق هدف در هفت ماهه امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس میلیون دلار 74 درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: صادرات محصولات استان به خارج از کشور عمدتاً گیاهان دارویی، مواد آرایشی و بهداشتی است که ارزش افزوده زیادی در صادرات استان و کشور ایفا می‌کند.

دیودیده تصریح کرد: مهم‌ترین محصولات صادر شده پودر و عصاره شیرین بیان، گیاهان دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی بودند که به کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، سوئیس و امارت صادر شد.

وی با اشاره به برنامه‌های استان برای افزایش صادرات محصولات ادامه داد: توجه به بحث گیاهان دارویی پس از کشت و برداشت این محصولات در بحث‌های صنعتی است و از همین‌رو منظور سند توسعه صادرات تدوین و آماده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سند راهبردی توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد متناسب با برنامه ششم توسعه در حال تدوین بوده و در نخستین نشست کارگروه توسعه صادارت استان ارائه می‌شود.

دیودیده افزود: در سند توسعه صادرات پیش‌بینی افزایش صادرات محصولات استانی در برنامه ششم توسعه انجام شده که رشد صادرات محصولات در برنامه ششم موجب رشد و توسعه استان می‌شود و ظرفیت‌های استان برای توسعه صادرات با رشد قابل قبول بر اساس اطلاعات واقعی با نگاه کارشناسانه در این سند گنجانده شده است.

وی افزود: صادارت غیر نفتی استان کهگیلویه و بویراحمد ارزش افزوده بسیار بالای نسبت به حجم صادرات کل کشور دارد، چون صادرات استان بر پایه گیاهان داروئی و صنایع وابسته بوده که ارزش زیادی دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای واگذاری زمین جهت ایجاد سایت نمایشگاه‌ها در یاسوج وزیر صنعت و استاندار محترم استان پیگیری های لازم را داشتند که رایزنی‌های لازم برای واگذاری زمین این نمایشگاه انجام شده است و امیدواریم بزودی این سایت ایجاد شود.

دیودیده اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته در استان موجب بهبود وضعیت صادرات استان و ارتقای جایگاه کهگیلویه و بویراحمد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha