• یکشنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۴ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 94102716204
  • خبرنگار : 71419

اظهارات تند ملی‌پوش سابق والیبال ایران

شیرکوند: سرمایه‌دارها والیبال را خراب کرده‌اند/ برخی کارشناسان سیما کارمند فدراسیون‌اند

شیرکوند: سرمایه‌دارها والیبال را خراب کرده‌اند/ برخی کارشناسان سیما کارمند فدراسیون‌اند

لیبروی تیم والیبال متین صالحین ورامین با انتقاد از وضعیت داوری و نظارت بر لیگ برتر والیبال گفت: تا وقتی برخی آقایان خاص از پیش همه چیز را تعیین کنند، همین می‌شود که دیدید و ما زورمان به این مسائل نمی‌رسد.

لیبروی تیم والیبال متین صالحین ورامین با انتقاد از وضعیت داوری و نظارت بر لیگ برتر والیبال گفت: تا وقتی برخی آقایان خاص از پیش همه چیز را تعیین کنند، همین می‌شود که دیدید و ما زورمان به این مسائل نمی‌رسد.

به گزارش ایسنا، احسن‌الله شیرکوند لیبروی تیم والیبال متین صالحین ورامین پس از شکست مقابل بانک سرمایه، درباره حاشیه‌های این دیدار اظهار کرد: قصه این بازی تکرار داستان والیبال ایران است که همه رسانه‌ها، خود ما که جزو خانواده والیبال هستیم به آن دامن می‌زنیم. قصه باخت ورامین از اینجا شروع نشد بلکه از هفته قبل پیش از مسابقه با ارومیه رخ داد. چیده بودند تا ارومیه بازی را در ورامین ببرد. ارومیه تیمی است که ملی‌پوشان زیادی دارد. تا وقتی که این اتفاقات در والیبال ما می‌افتد، چه انتظاری می‌توان داشت.

او ادامه داد: امسال آقایان سرمایه ‌دار آمده‌اند و کل والیبال ایران را خراب کرده‌اند. ما در ورامین برای تیمی که ریشه‌دار است و سابقه قهرمانی در لیگ و آسیا را دارد باید دست‌مان را جلوی هر کسی دراز کنیم تا دل مردم شهرستان خود را خوش کنیم اما قصه از آنجا شروع می‌شود که به راحتی بازی با شهرداری ارومیه خط نگهدار در امتیاز 24-23 اشتباه می‌کند و سرداور می‌گوید اشکالی ندارد، یک امتیاز است. نمی‌گوید همان یک اشتباه می‌توانست ما را 3 بر صفر در آن مسابقه پیروز کند.

وی افزود: من نمی‌دانم مشکل اگر درآمد داوران است آن را افزایش دهند، اگر درآمد ناظران است آن را افزایش دهند. وابسته به بانک سرمایه و آقای ایکس و ایگرگ نباشیم که قبل از بازی همه چیز مشخص شود. از زمان حاشیه‌های بازی‌ با سایپا تا امروز می‌گویم، دوستان! به داوران رسیدگی کنید. اجازه دهید داوران ما مستقل باشند. من می‌گویم جلوی این کارها را باید گرفت. مگر ما در والیبال اسپانسر نداریم که در همه این شهرها هم آن را قالب می‌کنیم. یک بخشی از قراردادها و اسپانسرها را برای داوران کنار بگذارند. درست و حسابی به آن‌ها برسند. چرا هیچ کس نمی‌پرسد علت این همه درگیری و دعوا در والیبال چیست آیا واقعا داوری خوب است؟ آیا داوری به اندازه والیبال ایران پیشرفت کرده است و خیلی چیزهای دیگر.

لیبروی تیم والیبال متین صالحین ورامین خاطرنشان کرد: وقتی آقایان می‌توانند در هر کاری نفوذ کنند چرا ساکت هستیم؟ کارخانه (سرمربی سابق متین ورامین و فعلی بانک سرمایه) آمده و امسال لیگ ایران را خراب کرده است. چرا هیچ کس نمی‌پرسد چرا؟ مگر می‌شود یک نفر بیاید در والیبال ایران چنین کارهایی انجام دهد که فراتر از ذهن همه است؟ مثلا قراردادهای آنچنانی ببندد. از شما می‌پرسد آیا کارخانه سال دیگر بانک سرمایه را نگه می‌دارد؟ آیا بانک سرمایه هوادار دارد؟ تیم ریشه‌داری است؟ برای شهرهای ماست؟ پول‌های میلیاردی که در این تیم داده می‌شود، باید داوری را هم میلیاردی کند. ما این بازی را از هفته قبل مقابل ارومیه باختیم .

وی افزود: از دو هفته قبل آمدند و گفتند تماشاگران ورامینی چنین و چنان می‌کنند. ناظر آمد، کمیته انضباطی حساس شد. به خدا شما رسانه‌ها مقصر هستید که تیم‌های شهرستانی مثل ما را نمی‌بینید. وقتی برنامه می‌سازند و فقط نظرات یک گروه را جلو می‌برند، همین می‌شود. یکی نمی‌آید بپرسد تویی که 5 سال است در یک شهرستان 25 میلیارد برای والیبال هزینه کرده‌ای، حالت چطور است و چه کاره هستی؟ هر کس دلش می‌خواهد می‌آید یک تیم می‌دهد و می‌رود. امسال ظلم‌های زیادی به تیم ما شد.

شیرکوند همچنین گفت: سهمیه حضور ما را در باشگاه‌های جهان گرفتند. هنوز سر 70 میلیون ورودی تیم‌های لیگ برتری بحث می‌کنند. می‌خواستند چک من را برگشت بزنند اما تیمی هست که هنوز یک ریال از ورودی را پرداخت نکرده و هر هفته در لیگ بازی می‌کند. شما فقط قشنگی‌های والیبال را می‌بینید. به خدا والیبال ایران دیگر مثل سال‌های قبل نیست. بله در والیبال ایران تک ستاره‌هایی هستند و اتفاق‌های خوبی هم می‌افتد اما همه موفقیت‌های والیبال مال 4 -5 نفری نیست که شما مدام اخبارشان را رصد می‌کنید.

ملی‌پوش اسبق والیبال ایران یادآور شد: ما 10 سال در تیم ملی این کشور بازی کردیم. نسل جدید همه چیز را از ما یاد گرفته است اما امروز هیچ خریداری نداریم. آدم‌هایی هستند که از پشت، والیبال ایران را کنترل می‌کنند. مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد. برنامه تلویزیونی از قبل کارشناس مشخصی دارد. بروید ببینید وقتی کارشناس برنامه تلویزیونی می‌شود کارمند فدراسیون چه اتفاقی می‌افتد. آیا آن برنامه مستقل است؟ تماشاگری که من می‌دانم برادر یا پسر یا مرید مربی تیم حریف است و در بین تماشاگران نشسته و چاقو به من نشان می‌دهد و به مادر و خواهر من فحش می‌دهد، تمام شرایط روحی من و تیمم را به هم می‌ریزد. بله، ما 4 سال پیش به داور دست زدیم و 4 سال گفتند بداخلاق است.

او در ادامه گفت: من زورم به جایی نمی‌رسد خیلی از ما زورمان به جایی نمی‌رسد. کمیته انضباطی فدراسیون والیبال اگر من را دعوت کند خبرش همه جا منتشر می‌شود اما اگر ما شاکی باشیم با ارتباطاتی که در فدراسیون وجود دارد، هیچ کس خبرش را دنبال نمی‌کند. ما هم راه فوتبال را می‌رویم تا به فکر داوران و سکوها و تیم‌داری واقعی نباشیم، هیچ چیز درست نمی‌شود. آقایان می‌خواهند برنامه چالشی برای والیبال درست کنند مثل 90 اما نمی‌دانند عادل فردوسی‌پور آدم مستقلی است. نمایندگان مجلس هم نمی‌توانند روی او تاثیر بگذارند. آیا برنامه‌های ما هم این شکلی است؟

وی افزود: آیا مجریان ما هم این چنین مستقل هستند؟ آیا آقای کاویانی اصلا می‌داند من والیبالیست هستم یا می‌داند 10 سال در تیم ملی بودم؟ می‌داند خیلی جاها بیشتر از خیلی‌ها برای والیبال پول و سرمایه می‌آورم؟ اما بازی‌های ارومیه فیلم نشان می‌دهیم. بازی با مشهد فیلم نشان می‌دهیم. قوانین والیبال را برعکس می‌کنند. هیچ جای والیبال نشده که مسابقه 5 بر صفر شود اما ناظر مسابقه می‌آید و تخلف آیین‌نامه‌ای می‌کند اما رای انضباطی ما مدت‌هاست صادر نشده است. ما اگر سروصدا کنیم دوستان دوباره می‌گویند کمیته انضباطی دعوت می‌شوی و با لطف روابط عمومی فدراسیون این موضوع را قطعا متوجه خواهی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha