• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060604051
  • خبرنگار : 71457

تاکید وزیر خارجه مصر بر اجرای راهکار سیاسی در سوریه

تاکید وزیر خارجه مصر بر اجرای راهکار سیاسی در سوریه

وزیر خارجه مصر با انتقاد از آنکارا به دلیل مواضعش علیه دولت جدید این کشور اعلام کرد که قاهره قصد "جهاد" در سوریه را ندارد.

وزیر خارجه مصر با انتقاد از آنکارا به دلیل مواضعش علیه دولت جدید این کشور اعلام کرد که قاهره قصد "جهاد" در سوریه را ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، شرایط کنونی میان ترکیه و مصر از آنچه که برای قاهره مورد قبول باشد، پافراتر گذاشته است اما من مطمئن هستم که در زمان‌های آتی روابط خوب خواهد شد.

وی تصریح کرد که برخی کشورها به ویژه ترکیه مواضع ایدئولوژیکی در قبال دولت مصر اتخاذ می‌کنند و این مواضع به هیچ وجه مورد قبول نیست.

فهمی عنوان داشت: اهانت ترکیه به شیخ الأزهر اقدامی غیرقابل قبول است و قاهره در واکنش به این اقدام با درخواست افزایش دیپلمات‌های ترکیه در قاهره مخالفت کرد.

وی در خصوص حمله احتمالی به سوریه تاکید کرد: قاهره همانطور که پیشتر اعلام کرد درصدد جهاد در سوریه نیست و این مساله یک امر ایدئولوژیک نیست، بلکه از اصول ما در زمینه روابط خارجه و منافع کشور است.

وزیر خارجه مصر تصریح کرد: قاهره از مردم سوریه حمایت می‌کند و ما تاکید داریم که راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد و باید راه حل سیاسی در این کشور محقق شود.

وی در ادامه گفت: بحران سوریه اکنون مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی است و کارشناسان سازمان ملل در این زمینه در حال انجام تحقیقات هستند. از نظر مصر استفاده از سلاح‌های شیمیایی اقدامی غیرقابل قبول و این امر یکی از اصول دولت مصر است و برآوردها باید براساس اطلاعات شفاف و از طریق توافق بین‌المللی صورت بگیرد.

فهمی در خصوص گذرگاه رفح و امکان بازگشت گارد ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین به گذرگاه‌ها گفت: مصر در مسائل مربوط به گذرگاه‌ها و توافق در خصوص آنها طرفی به شمار نمی‌آید اما دولت و مردم مصر این مساله را نمی‌پذیرند که مردم فلسطین در نوار غزه به هر دلیلی گرسنه بمانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha