• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060604076
  • خبرنگار : 71434

مخالفان سوریه لیستی از اهداف احتمالی را به غرب داده‌اند

مخالفان سوریه لیستی از اهداف احتمالی را به غرب داده‌اند

ائتلاف ملی مخالفان سوریه فاش کرد، فهرستی از اهدافی را که پیش‌بینی می‌شود در سوریه هدف قرار خواهد گرفت ارائه کرده است. این ائتلاف اعلام کرد، حمله نظامی به سوریه تنها چند روز به طول می‌انجامد.

ائتلاف ملی مخالفان سوریه فاش کرد، فهرستی از اهدافی را که پیش‌بینی می‌شود در سوریه هدف قرار خواهد گرفت ارائه کرده است. این ائتلاف اعلام کرد، حمله نظامی به سوریه تنها چند روز به طول می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد رمضان، عضو هیات سیاسی ائتلاف ملی مخالفان سوریه در این خصوص به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: نمی‌توان زمان مشخصی را برای این حمله نظامی تعیین کرد چراکه این یک مساله نظامی است اما در حال حاضر صحبت از اقدام بین‌المللی و قریب الوقوع علیه نظام سوریه است و ما از چند روز صحبت می‌کنیم نه چند هفته.

وی افزود: در حال حاضر میان اعضای ائتلاف مخالفان سوریه و رهبران ارتش آزاد با کشورهای حامی مخالفان دیدارها و مذاکراتی در جریان است و موضوع این دیدارها درباره هدف‌های احتمالی در سوریه است.

وی ادامه داد: این هدف‌ها شامل فرودگاه‌های نظامی، مقرهای فرماندهی و انبارهای موشکی سوریه می‌شود.

این عضو ائتلاف ملی مخالفان سوریه در ادامه خاطرنشان کرد: فهرستی از فرودگاه‌هایی که هواپیماهای حامل موشک و مواد منفجره از این فرودگاه‌ها به پرواز درمی‌آیند و همچنین مقرهای فرماندهی در سوریه و اسامی جمعی از افسران نظام و حزب الله در دست است که جزئی از هدف‌های حمله نظامی هستند.

رمضان تاکید کرد: از جمله اهداف احتمالی پادگان‌هایی است که برای پرتاب موشک از جمله موشک‌های نوع اسکاد استفاده می‌شوند و در این میان می‌توان به پادگان گردان 155 در نزدیکی دمشق اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این مکان‌های نگهداری سلاح‌هایی که نظام سوریه در عملیات امدادرسانی به نیروهایش از آنها استفاده می‌کند بخش دیگری از این اهداف احتمالی است.

این عضو مخالف سوری با اعلام اینکه مخالفان سوریه هرگز درخواست دخالت برای براندازی نظام سوریه را نکردند، گفت: ما فقط خواسته‌ایم که پایگاه‌های قدرت و کنترل نظام سوریه که برای عملیات‌ نظامی از آنها استفاده می‌شود هدف قرار گیرد. مخالفان سوری خواهان دخالت تحت نظارت بین‌المللی هستند. به این معنا که ما از هیچ کشوری نخواسته‌ایم که در سوریه دخالت کند بلکه خواهان دخالت در چارچوب نظارت سازمان ملل هستیم و اگر شورای امنیت در صدور قطعنامه‌ای درباره سوریه موفق شود این امر بهتر است اما اگر روسیه و چین برای ممانعت از صدور این قطعنامه پافشاری کنند ما نیز از کشورهای عضو گروه دوستان سوریه می‌خواهیم اقدامی را اتخاذ کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع سوری گزارش داد: در نشست فرستادگان غرب و اعضای ائتلاف مخالفان سوریه در استانبول گروه‌های غربی اعلام کردند که ائتلاف در چند روز آینده شاهد حملات به نیروهای سوریه خواهد بود و مخالفان باید پس از آن برای مذاکرات صلح در ژنو آماده شوند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، این نشست با مشارکت چهره‌های برجسته ائتلاف مخالفان سوریه از جمله احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان و نمایندگان 11 کشور اصلی در ائتلاف دوستان سوریه از جمله رابرت فورد، نماینده آمریکا برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha