• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060603978
  • خبرنگار : 71457

هشدار وزیر خارجه لبنان درباره هرگونه ماجراجویی صهیونیست‌ها در قبال سوریه و لبنان

هشدار وزیر خارجه لبنان درباره هرگونه ماجراجویی صهیونیست‌ها در قبال سوریه و لبنان

وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی از حمله به سوریه سوء استفاده و جبهه‌ای را در جنوب لبنان علیه حزب الله ایجاد کند، بیروت بی‌تفاوت نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی از حمله به سوریه سوء استفاده و جبهه‌ای را در جنوب لبنان علیه حزب الله ایجاد کند، بیروت بی‌تفاوت نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، عدنان منصور، وزیر امور خارجه لبنان عصر سه‌شنبه در تماس تلفنی با ولید معلم، همتای سوری‌ خود در خصوص اوضاع سوریه و تهدید برخی کشورها مبنی بر حمله قریب الوقوع به این کشور بحث و مذاکره کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که علیه سوریه جنگ شود، پیامدهای منفی بر منطقه بر جای خواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه لبنان خاطرنشان کرد که این حمله به نفع برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه نخواهد بود.

این مقام لبنانی عنوان داشت: در صورتی که اسرائیل از حمله به سوریه سوء استفاده کند و جبهه‌ای را در جنوب کشور علیه حزب الله راه بیندازد، بیروت بی‌تفاوت نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: مقاومت و ارتش از کشور حفاظت می‌کنند و این حمله اسرائیل از حمله آن در سال 2006 گسترده‌تر نخواهد بود و لبنان حق طبیعی را برای دفاع از خود دارد.

عدنان منصور تاکید کرد: با وجود اینکه اعضای مقاومت در سوریه حضور دارند، اما مقاومت در هر لحظه برای هرگونه حمله‌ای آماده است و مقاومت برای دفاع از لبنان و خاک این کشور تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه نمی‌تواند تحت الشعاع عملکرد یک دولت باشد، چراکه کشورهای جهان توازنات بین‌المللی و منافع استراتژیک دارند.

وزیر امور خارجه لبنان اظهار کرد: اگر واشنگتن دست به عملیات نظامی علیه سوریه بزند، روسیه به صورت مستقیم وارد این جنگ نخواهد شد، چراکه هرگونه رویارویی میان این دو کشور ابرقدرت، جهان را وارد جنگی می‌کند که حد و مرز آن مشخص نخواهد بود.

وی بیان کرد که روسیه ابزارهای مختلفی دارد که می‌تواند از ‌آنها برای توقف عملیات نظامی علیه سوریه استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha