• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060603885
  • خبرنگار : 71129

دولت ترکیه به دنبال اجازه پارلمان برای عملیات نظامی در سوریه

دولت ترکیه به دنبال اجازه پارلمان برای عملیات نظامی در سوریه

مقام‌های ترکیه اعلام کرده‌اند در صورت نیاز ممکن است دولت آنکارا به دنبال دستوری جدید از جانب پارلمان باشد که بر اساس آن، این کشور اجازه دارد تا به عملیات نظامی در سوریه بپیوندد.

مقام‌های ترکیه اعلام کرده‌اند در صورت نیاز ممکن است دولت آنکارا به دنبال دستوری جدید از جانب پارلمان باشد که بر اساس آن، این کشور اجازه دارد تا به عملیات نظامی در سوریه بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، این در حالیست که احزاب مخالف دولت ترکیه، آنکارا را به جنگ افروزی و تشویق این جنگ متهم کرده‌اند.

این امر حاکی از این است که دولت ترکیه پیشتر انجام اقدامات علیه تحولات احتمالی منفی در سوریه را با دستوری یکساله از پارلمان که در اکتبر آغاز می‌شود، تصویب کرده است.

احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اما یک دستور دیگر نیز نیاز است و پارلمان مرجع نهایی است. ما از پارلمان می‌خواهیم تا یک فرمان جدید صادر کند.

در پی حمله شیمیایی در دمشق، فشارهای جامعه بین‌الملل علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بیشتر شده است.

آمریکا چهارمین ناو خود را که مجهز به موشک‌های بالستیک است به شرق مدیترانه اعزام کرده است.

دولت ترکیه مدت‌هاست که به سازمان ملل تاکید می‌کند تا اقدامی را علیه دولت سوریه انجام دهد.

معاون نخست‌وزیر ترکیه نیز گفت: در صورتی که یک فرمان جدید نیاز باشد، ما این مساله را از پارلمان درخواست و در چنین ائتلافی شرکت می‌کنیم.

نمایندگان احزاب مخالف ترکیه به شدت دولت این کشور را به خاطر اشتیاق داشتن برای انجام عملیات نظامی در سوریه مورد انتقاد قرار داده‌اند و گفته‌اند که دولت آنکارا نیازمند تصویب یک فرمان جدید در پارلمان پیش از شرکت در عملیات نظامی علیه سوریه است.

فاروق لوقوغلو، معاون رهبر حزب اصلی مخالف "مردم جمهوری‌خواه" گفت که اگرچه پارلمان دستوری را سال گذشته درباره این مساله صادر کرد که بر اساس آن دولت آنکارا اجازه واکنش نشان دادن به حملات احتمالی از جانب سوریه را دارد اما در زمان حاضر انجام هرگونه اقدام از سوی نیروهای ائتلافی علیه سوریه در دستور کار است. دولت آنکارا در این مورد باید به دنبال دستور جدیدی از پارلمان باشد. این یک دولت است که ترکیه را به سمت جنگ می‌کشاند.

معاون حزب جنبش ناسیونالیست ترکیه نیز گفت که آنکارا نباید بر اساس دستور قبلی به عملیات نظامی علیه سوریه بپیوندد.

وی با اشاره به این مساله که نیروهای خارجی ممکن است به عنوان بخشی از عملیات نظامی علیه سوریه در ترکیه مستقر شوند، گفت که این بدان معنا نیست که دولت آنکارا تحت فرمان کنونی به مداخله در سوریه دست بزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha