• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060604106
  • خبرنگار : 71477

نقشه حمله به سوریه روی میز کامرون؛ ژنرال‌های انگلیسی مخالفند

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) برخی از گزینه‌های ارتش کشورش را برای حمله به سوریه بیان می‌کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس امروز (چهارشنبه) برخی از گزینه‌های ارتش کشورش را برای حمله به سوریه بیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، انتظار می‌رود «سِر نیک هافتون»، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس در نشست شورای امنیت ملی به دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور بگوید که احتمالا انگلیس با پرتاب موشک‌های کروز از زیردریایی‌ها، ناوها و هواپیماها علیه اهدافی چون مراکز فرماندهی و کنترل به نیروهای آمریکایی کمک می‌کند. اما انتظار می‌رود که ژنرال هافتون تردیدهای ارتش درباره ورود به این جنگ را نیز بیان کند، حتی اگر ثابت شود که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مسئول حملات شیمیایی روز چهارشنبه در حومه دمشق است.

وی احتمالا بر امکان حمله دولت بشار اسد به پایگا‌ه‌های انگلیس در قبرس که موشک‌های اسکاد در آن مستقر هستند، تاکید می‌کند.

یکی از مقامات دولت لندن اعلام کرد: تعدادی از گزینه‌های نظامی در اختیار کامرون قرار خواهد گرفت. ماه‌هاست که این گزینه‌ها بررسی شده‌اند. شورای امنیت ملی سپس از خود می‌پرسد که هرگونه حمله به سوریه چه دستاوردهایی خواهد داشت و اینکه آیا ما برای پیامدهای احتمالی آن آماده هستیم یا خیر؟ اینها نظرات سیاسی هستند و نه نظامی. تجارب ما در جنگ‌های عراق و افغانستان باعث شده که ما به خطرات درگیری در جنگ‌های داخل دیگر کشورها بیشتر فکر کنیم.

در حالی که ژنرال هافتون و سران سه قوه انگلیس درباره اینکه ارتش چگونه می‌تواند اهداف سوریه را مورد هدف قرار دهد، بحث می‌کنند، مقام‌های ارشد وزارت دفاع این کشور هشدار داده‌اند: واقع‌بینانه نیست اگر فکر کنیم جنگ داخلی سوریه می‌تواند با مداخله نظامی خارجی حل شود.

این در حالی است که ژنرال «لرد دانات»، رئیس سابق ارتش انگلیس و ژنرال «لرد وست»، دریادار ارشد سابق این کشور نسبت به پیامدهای ناخواسته حملات موشکی نیروهای آمریکایی به تاسیسات نظامی دولت بشار اسد در روزهای آتی هشدار دادند.

ژنرال دانات در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی مدعی شد: با وجود آنکه شکی نیست که استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان کاملا اشتباه است اما اسد این کار را انجام داد. جامعه بین‌الملل در مورد این مساله دچار اختلاف شده است و یکی از نامعلوم‌ترین مسائل درباره حمله به سوریه تاثیرات این حملات بر تحولات و نتایج جنگ داخلی این کشور است.

لرد وست نیز بر راهکار دیپلماسی پیش از انجام هرگونه اقدام نظامی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha