• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060603230
  • خبرنگار : 71234

حقيقت‌پور:برگزاري اجلاس تهران فرصتي براي بيان حقانيت ايران در مساله هسته‌يي است

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهد فرصتي براي بيان حقانيت ايران در دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي به جهانيان بخصوص اعضاي گروه نم است، گفت: ايران بايد از اين فرصت براي بيان مواضع و حمايت از سوريه استفاده كند و گام‌هاي بسيار قوي و مثبتي بردارد.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهد فرصتي براي بيان حقانيت ايران در دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي به جهانيان بخصوص اعضاي گروه نم است، گفت: ايران بايد از اين فرصت براي بيان مواضع و حمايت از سوريه استفاده كند و گام‌هاي بسيار قوي و مثبتي بردارد.

منصور حقيقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها را در طول سه سال آينده فرصت استثنايي براي ايران دانست و اظهار كرد: حضور مقام معظم رهبري در افتتاحيه اجلاس سران غيرمتعهدها و بيان فرمايشات ايشان فرصت بسيار استثنايي به شمار مي‌آيد تا كشورهاي شركت‌كننده از بيانات ايشان بهره گيرند، بياناتي كه همراه با ادبيات ضدامپرياليستي و ضدصهيونيستي است و سرانجام موجب تقويت جنبش غيرمتعهدها مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: مطمئنا بيانات مقام معظم رهبري در كنار صحبت‌هاي رييس‌جمهور در اجلاس كمك خواهد كرد تا فضاي جديدي را براي تغيير رفتار و ساختار سياسي جنبش غيرمتعهدها در پي داشته باشد.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اينكه اجلاس فرصت بسيار فراواني را براي بيان مواضع ايران به وجود خواهد آورد، يكي از برنامه‌ها در حاشيه اجلاس را بازديد رهبران و رييس جمهور كشورها از تاسيسات هسته‌يي ايران عنوان و خاطر نشان كرد: با توجه به حجم تبليغات دنيا عليه ايران براي دستيابي به فناوري هسته‌يي و نشان دادن جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشور داراي بمب اتمي مطمئنا اين اجلاس فرصتي است تا ايران حقانيت خود را به جهانيان بخصوص اعضاي نم نشان دهد.

وي همچنين انجام نشست‌هاي دوجانبه و چندجانبه در حاشيه اجلاس در موضوعات اقتصادي را امري بسيار مهم خواند و گفت: مطمئنا اين نشست‌ها عبور جمهوري اسلامي ايران از تحريم‌ها را ميسر خواهد كرد، دولت بايد از اين فرصت با سازماندهي مناسب به بهترين نحو بهره‌برداري كند و از ظرفيت حضور 120 كشور عضو جنبش غيرمتعهدها در ايران بهره‌برداري كند.

نماينده مردم اردبيل در مجلس با اشاره به حضور مرسي، رييس‌جمهور مصر در اجلاس تهران گفت: مصر يكي از كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها به شمار مي‌آيد كه اكنون به مصر نوين اسلامي و انقلابي و مكمل انقلاب اسلامي تبديل شده است. مطمئنا حضور آقاي مرسي، اين اجلاس را قوي‌تر جلوه خواهد داد.

حقيقت‌پور در عين حال ابراز اميدواري كرد كه با حضور مرسي در اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران، توافقات دوجانبه و يا چندجانبه‌اي براي حمايت از سوريه اتخاذ شود تا بتوان گام قوي براي تسهيل امور در كشورهاي غيرمتعهد برداشت.

وي در پايان با اشاره به حضور بان‌كي‌مون در اجلاس سران غيرمتعهدها گفت: با توجه به فشارهاي زيادي كه براي عدم حضور بان‌كي‌مون در اين اجلاس در سطوح مختلف بين‌المللي مطرح شد مطمئنا حضور دبيركل سازمان ملل اهميت و وزن سياسي اين اجلاس را بيشتر خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha