• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060502857
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

قاضي‌زاده: با رياست ايران، مسئله فلسطين دستور كار دائمي جنبش غيرمتعهدها خواهد بود

قاضي‌زاده با تاكيد به اينكه راه حل بحران سوريه از طريق دموكرات امكان‌پذير است در عين حال هر اقدام ديگري را مردود دانست.

قاضي‌زاده با تاكيد به اينكه راه حل بحران سوريه از طريق دموكرات امكان‌پذير است در عين حال هر اقدام ديگري را مردود دانست.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه خراسان، اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي در نشست خبري كه با حضور رسانه‌ها در محل دانشكده خبر مشهد برگزار شد، در خصوص سه محور اصلي اجلاس عدم تعهد موضوعاتي را درباره بيداري اسلامي و مسايل اقتصادي مطرح كرد.

قاضي زاده در خصوص برگزاري اجلاس عدم تعهد گفت: ريشه اصلي جنبش عدم تعهد همان شعار محوري و اصلي نظام مقدس جمهوري اسلامي (نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي ) است، در زماني كه جهان به دو قطب غرب و شرق تقسيم شده بود و خيلي از كشورها در اردوگاه شرق و غرب تقسيم‌بندي مي‌شوند رهبران هند ، يوگوسلاوي سابق و اندونزي با پيماني اتحاديه جنوب يا همان جنبش عدم تعهد را با هدف عدم وابستگي به قدرت‌هاي شرق و غرب و حفظ استقلال پايه‌گذاري نمودند.

وي افزود: همچنين در بدو تاسيس تعداد محدودي از كشورها به اين جنبش پيوستند اما اكنون تعداد اعضا به بيش از 120 كشور ارتقا يافته است.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي جنبش عدم تعهد را بزرگترين تجمع سران كشورهاي دنيا بعد از سازمان ملل متحد برشمرد و در اين باره خاطر نشان كرد: يكي ديگر از رويكردهاي مهم جنبش عدم تعهد اتخاذ مواضع مستقل و ضد استكباري است.

وي ادامه داد: چند سالي كه پرونده هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران در سطح جامعه بين‌المللي مطرح شده است و جنبش عدم تعهد از مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران حمايت خود را اعلام كرده است چرا كه به خوبي دريافته است كه اين فرافكني‌ها و جنجال‌سازي‌هاي غربي‌ها فقط با هدف سياسي انجام مي‌پذيرد و هيچ گونه مساله فني مطرح نيست.

وي تصريح كرد: رياست ايران بر جنبش عدم تعهد بحث انزواي سياسي ايران را به كلي از بين برده است زيرا رياست بر اين جنبش بسيار تاثيرگذار خواهد بود.

قاضي‌زاده، تلاش استكبار جهاني براي بحراني و منزوي جلوه دادن ايران، فشار آمريكا و اسراييل به بعضي از اعضاي جنبش عدم تعهد براي حضور نيافتن در ايران را گوشه‌اي از اقدامات جهان سلطه در منزوي جلوه دادن ايران دانست و ادامه داد: برگزاري جنبش عدم تعهد در تهران بزرگترين همايش سياسي سران كشورها بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي محسوب مي‌شود كه متاسفانه به ذائقه بعضي از كشورهاي مستكبر هرگز خوش نمي‌آيد و بر همين اساس هجوم بسيار گسترده رسانه‌اي قبل از برگزاري اجلاس را شروع نموده‌اند و حتي با رسانه‌هاي همسوي خود پوشش رسانه‌اي اين جنبش را بايكوت كرده‌اند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، يكي از موضوعات بسيار مهم براي انقلاب اسلامي كه قطعا در دستور كار نشست‌هاي كارشناسي در طي سه سال رياست ايران قرار خواهد گرفت را مساله فلسطين خواند و خاطر نشان كرد: مساله فلسطين قطعا در دستور كار دائمي جمهوري اسلامي به عنوان رياست جنبش قرار خواهد گرفت كه از اين موضوع رژيم اشغالگر قدس به خشم آمده است.

محور دوم سخنان قاضي‌زاده بيداري اسلامي به خصوص تحولات ميداني و سياسي سوريه بود و او با بيان اينكه امروز جنگ اصلي در منطقه بين اسلامي انقلابي به رهبري جمهوري اسلامي ايران و استكبار جهاني است، تاكيد كرد: از همان اوايل پيروزي انقلاب اسلامي ايران دشمنان اين نظام اسلامي تمام عزم خود را جذب كرده تا به هر نحوي از گسترش آن جلوگيري نمايند، زماني به بهانه عربيت و عجميت 43 كشور عربي را در مقابل ايران قرار دادند كه به حمدا... اين جنگ با پيروزي نظام مقدس جمهوري اسلامي بر حزب بعث عراق به پايان رسيد و اين حيله اسراييلي و آمريكايي محكوم به شكست شد؛ اما امروز با طرح تئوري هلال شيعي پياده نظام دشمن را از بين بعضي از مسلمانان انتخاب كرده‌اند.

وي پياده نظام جبهه استكباري را سلفي‌ها و تكفيريون برشمرد كه مقابل تفكر انقلاب اسلامي دست به جنايت مي‌زنند.

وي گفت: سلفي‌ها و تكفيريون با فتاواي مفتيان سعودي دقيقا نقش رژيم اشغالگر قدس در كشتار مردم مسلمان سوريه، بحرين، و عربستان را بازي مي‌نمايند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه نبايد دشمن اصلي كه همان رژيم جعلي اشغالگر قدس است را به فراموشي سپرده شود حمايت جمهوري اسلامي ايران از دولت و مردم سوريه را حمايت از شيعه ندانست و خاطر نشان كرد: حمايت جمهوري اسلامي ايران حمايت از شيعيان و علويان سوريه نيست بلكه حمايت و دفاع از سوريه حمايت از زنجيره مقاومت است.

وي ادامه داد: دولت‌هاي مرتجع عرب منطقه مثل رژيم پادشاهي سعودي، قطر و اردن با همراهي دولت اردوغان با پول مسلمين خيانت به اسلام و خدمت به رژيم اشغالگر قدس مي‌كنند، امروز تنها كشور و دولتي كه روحيه ضد اسراييلي را در اطراف مرزهاي اشغالي حفظ كرده دولت سوريه است.

قاضي‌زاده ادامه داد: در مورد مصر نيز بايد به صورت محتاطانه حركت كنيم زيرا هنوز به وضوح روشن نشده است كه دولت جديد مصر تا چه اندازه مي‌تواند در خط مقاومت حركت نمايد.

چالش‌هاي اقتصادي محور سوم سخنان نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي بود كه در اين باره تاكيد كرد: امروز اصلي‌ترين موضوعي كه در كشور مشكل آفرين شده است چالش‌هاي اقتصادي است، متاسفانه تورم از 12 درصد به 27 درصد رسيده است كه اين خود نشان دهنده آسيب‌هاي جدي موضوع اقتصادي است و آن چيزي كه امروز مشخص مي‌باشد اين است كه ايران يك بيماري دراز مدت اقتصادي دارد، تورم گوياي اين مطلب است كه زيرساخت‌هاي اقتصادي كشور وابستگي به فروش نفت نشان از بيماري دراز مدت اقتصادي مي‌دهد.

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي در مورد سوريه گفت: جمهوري اسلامي ايران اصلاحات را با روند دموكراتيك و با حضور مردم مي‌پذيرد اما هرگونه اقدام نظامي به شدت رد و با آن مخالف است، در روند اصلاحات در سوريه دولت مخالفان خود را به رسميت شناخته است اما محدودي از كشورهاي منطقه تاكيد بر اقدام نظامي دارند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha