• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060502681
  • خبرنگار : 71049

خودروهاي بمب‌گذاري شده شهداي هسته‌يي در معرض ديد ميهمانان اجلاس غيرمتعهدها

 خودروهاي بمب‌گذاري شده شهداي هسته‌يي در معرض ديد ميهمانان اجلاس غيرمتعهدها

خودروهاي بمب‌گذاري شده سه تن از شهداي هسته‌يي كشورمان در حاشيه اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها به نمايش در آمد.

خودروهاي بمب‌گذاري شده سه تن از شهداي هسته‌يي كشورمان در حاشيه اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها به نمايش در آمد.

به گزارش خبرنگار مستقر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اجلاس غير متعهدها، در حاشيه برگزاري نشست كارشناسان ارشد كشورهاي عضو اين جنبش كه صبح روز يكشنبه در محل مركز همايش‌هاي صداوسيما آغاز شده است، سه خودروي شهداي هسته‌يي كشورمان شهيدان مجيد شهرياري، مصطفي احمدي‌روشن و علي‌محمدي به نمايش درآمده است.

اين خودروها در محوطه بيرون محل برگزاري اجلاس قرار گرفته است و در بدو ورود توجه مخاطبان و ميهمانان را به خود جلب مي‌كند.

در كنار هر يك از اين خودروها به زبان انگليسي و عربي درباره سوابق تحصيلي و كاري شهداي هسته‌يي و نيز نحوه شهادت‌شان مطالبي ارائه شده است.

برخي از ميهمانان از جمله ميهمانان مسلمان اجلاس با حاضر شدن در كنار محل اين خودروها از مطالب ارائه شده درباره شهادت شهداي هسته‌يي بازديد و برخي نيز با قرائت فاتحه ياد آنان را گرامي داشتند.

همچنين در حاشيه افتتاحيه اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها نمايشگاه‌هايي از تصاوير مربوط به حقوق اقليت‌ها و زنان در ايران، آزادي بيان و انتخابات، توجه به حقوق مهاجران و اتباع خارجي در ايران قرار گرفته كه مورد استقبال هيات‌هاي ميهمان قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، همچنين رامين مهمان‌پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان پس از ايراد سخنراني وزير امور خارجه كشورمان به عنوان سخنران افتتاحيه در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات متعدد آنها درباره اجلاس پاسخ داد.

نماينده مصر معتز جليل، نماينده هيات مصري نيز كه كشورش در سه سال گذشته رياست جنبش غيرمتعهدها را بر عهده داشته است در ابتداي جلسه كشته شدن تعدادي از هموطنان‌مان در زلزله اخير آذربايجان شرقي را تسليت گفت و براي ايران در دوره رياستش بر جنبش غيرمتعهدها آرزوي موفقيت كرد.

همچنين نماينده مصر پس از ارائه گزارشي كوتاه از عملكرد كشورش در اين جنبش، رياست جلسه كارشناسان ارشد را به محمدمهدي آخوندزاده دبيركل نشست كارشناسان ارشد تحويل داد.

قرار است طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه سند اجلاس مورد بررسي كارشناسان قرار گيرد و عصر روز دوشنبه اين سند به تصويب كارشناسان خواهد رسيد و پس از آن به نشست وزراي خارجه براي تصويب ارجاع مي‌شود.

به گزارش ايسنا، كارشناسان هيات‌هاي مختلف در كميته‌هاي متعدد كه براي بررسي سند اجلاس در نظر گرفته شدند به رايزني با يكديگر براي تاييد بندهاي مختلف اين سند مي‌پردازند و در فواصل اين بررسي‌ها، گفت‌وگوهاي غيررسمي با يكديگر دارند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha