• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91060502880
  • منبع : وزارت امور خارجه

در ديدار وزير مشاور در آشتي ملي سوريه

صالحي مجددا بر آمادگي ايران براي ميزباني از مخالفان دولت سوريه تاكيد كرد

در ديدار علي حيدر، وزير مشاور در امور آشتي ملي جمهوري عربي سوريه با وزير امور خارجه ايران موضوع روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌يي و بين‌المللي به‌خصوص موضوع سوريه و راه‌هاي رسيدن به ثبات پايدار مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در ديدار علي حيدر، وزير مشاور در امور آشتي ملي جمهوري عربي سوريه با وزير امور خارجه ايران موضوع روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌يي و بين‌المللي به‌خصوص موضوع سوريه و راه‌هاي رسيدن به ثبات پايدار مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با اشاره به سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در كمك به حل مسائل و مشكلات منطقه بر مواضع كشورمان در بازگشت ثبات به سوريه از طريق راه‌هاي مسالمت‌آميز تأكيد كرد.

صالحي با يادآوري طرح شش ماده‌يي كوفي عنان و اصول بيانيه نشست تهران در موضوع سوريه و با بيان اين نكته كه مشكل اين كشور تنها از طريق گفت‌وگو قابل حل است، ضرورت توقف خشونت‌ها، شكل گيري مكانيسم پاسخ به مطالبات مردم، ايجاد فرآيند گفت‌وگوي بين نظام و احزاب و جريان‌هاي سياسي، كمك به فرآيند مشاركت سياسي همه گروه‌ها و احزاب، كمك به گفت‌وگوي ملي براي رسيدن به آشتي ملي را راه‌هاي رسيدن به ثبات و آرامشي پايدار در سوريه خواند و مجددا بر آمادگي كشورمان براي ميزباني از مخالفان دولت سوريه براي نيل به اين مهم تأكيد كرد.

علي حيدر، وزير مشاور در امور آشتي ملي جمهوري عربي سوريه نيز در اين ديدار با تشكر از مواضع و مساعدت‌هاي كشورمان براي بازگشت آرامش پايدار به سوريه و تأييد نقطه نظرات صالحي از اراده مثبت و سازنده جمهوري اسلامي ايران در ايجاد ارتباط با مخالفان و هرگونه كمك كشورمان در زمينه فراهم كردن زمينه‌هاي گفت‌وگوي ملي تقدير و استقبال كرد.

او با بيان اين كه همه مسائل سوريه از طريق مسالمت‌آميز و گفت‌وگو و مشاركت در روند سياسي قابل حل است، اظهار كرد: طرح‌هاي سياسي پيشنهاد شده براي حل مشكل سوريه بايد دربرگيرنده توقف كامل خشونت‌ها، رد هرگونه مداخله خارجي و ارسال سلاح و اعزام نيروي خارجي به داخل سوريه باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha