• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91060502859
  • منبع : نمایندگی خوزستان

نماينده خوزستان در خبرگان: ايجاد يك جبهه متحد جهاني از نتايج برگزاري اجلاس غيرمتعهدها است

نماينده خوزستان در خبرگان: ايجاد يك جبهه متحد جهاني از نتايج برگزاري اجلاس غيرمتعهدها است

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در ايران مي‌تواند موضع جمهوري اسلامي را به عنوان محور بيداري اسلامي تقويت كند.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها در ايران مي‌تواند موضع جمهوري اسلامي را به عنوان محور بيداري اسلامي تقويت كند.

آيت‌الله محسن حيدري در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،منطقه خوزستان، اظهار كرد: اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بزرگ‌ترين تشكل جهاني پس از سازمان ملل است و اساس تشكيل آن به دنبال اين واقعيت بوده كه كشورهاي بزرگي مانند آمريكا، شوروي سابق، انگليس، آلمان و چين كه در شوراي امنيت حق وتو دارند و عضو ثابت اين شورا هستند و در واقع سازمان ملل و شوراي امنيت زير سلطه اين كشورها قرار دارند و هرگونه مصوبه‌اي كه كوچك‌ترين لطمه‌اي به اين كشورها وارد كند، آن را نقض مي‌كنند، به همين دليل جنبش غيرمتعهدها از سوي برخي كشورها مانند مصر و هند و كشورهاي در حال توسعه راه‌اندازي شد.

وي افزود: برگزاري اين اجلاس تاكنون مورد استقبال بسياري از كشورها قرار گرفته و اين جنبش جايگاه خود را در ميان كشورها و دولت‌مردان پيدا كرده است؛ اهميت برگزاري شانزدهمين دوره اجلاس غيرمتعهدها در ايران از اين جهت است كه جمهوري اسلامي ايران از سوي آمريكا و كشورهاي غربي به عنوان كشوري منزوي مطرح مي‌شود كه جايگاهي جهاني ندارد، در نتيجه برگزاري اين اجلاس بين‌المللي در ايران پاسخي قطعي به اين ياوه‌گويي‌هاي آمريكا است.

حيدري تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاثيرگذاري بسياري بر تحولات جهاني داشته و اكنون هم برگزاري اين اجلاس جهاني در كشور نشان مي‌دهد كه ايران جايگاهي امن و مناسب براي گردهمايي كشورهاي مستقل و ايجاد جبهه‌اي جديد در مقابل سلطه‌گري آمريكا است. ميزباني غيرمتعهدها توسط جمهوري اسلامي ايران قطعا در تامين مصالح كشورهاي مستقل و نفي سلطه بيگانگان بسيار موثر خواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز درباره رابطه بيداري اسلامي و برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در ايران، خاطرنشان كرد: همه كشورهايي مانند مصر، تونس، يمن و بحرين كه شاهد وقوع نهضت بيداري اسلامي در آنها بوده‌ايم و همچنين كشورهايي كه شرايط ايجاد اين نهضت را دارند عضو اين جنبش هستند؛ در نتيجه اين كشورها مي‌توانند با كنار هم قرار گرفتن در ايران هماهنگي و هم‌گرايي بيشتري در جهت تقويت بيداري اسلامي داشته باشند.

وي ادامه داد: از سوي ديگر بيداري اسلامي در حال تشكيل جبهه‌اي با محوريت ايران اسلامي است كه در مقابل اين جبهه، آمريكا و ايادي استكباري قرار دارند؛ در واقع آن پيچ عظيم تاريخي كه مقام معظم رهبري به آن اشاره كردند، به صورت يك تحول بزرگ در حال وقوع است. اين مقابله‌ها در اين اجلاس مي‌تواند موضع ايران اسلامي را به عنوان محور بيداري اسلامي و جبهه نهضت بيداري اسلامي تقويت كند و موضع آمريكا و ديگر دشمنان اسلام را نيز تضعيف خواهد كرد.

حيدري گفت: برگزاري اجلاس عدم تعهد در ايران مي‌تواند انواع توطئه‌هاي جهاني استكباري عليه كشورهاي مستقل كه در قالب تحريم و كارشكني اعمال مي‌شوند را خنثي و هماهنگي‌هاي بسياري در جهت مبادلات اقتصادي و ارتباطات فرهنگي ايجاد كند. همه اين مبادلات فرهنگي و اقتصادي و همچنين همگرايي سياسي به كشورهاي مستقل در مقابله با كشورهاي سلطه‌گر كمك‌ مي‌كند.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان افزود: مطلوب‌ترين خروجي اين اجلاس قطع‌نامه‌هايي است كه تصويب مي‌شوند؛ همچنين همگرايي بيشتر كشورهاي عضو جنبش و به دنبال آن ايجاد يك جبهه متحد و قوي جهاني نيز از ديگر خروجي‌هاي موثر شانزدهمين اجلاس غيرمتعهدها در ايران است.

امام جمعه موقت اهواز تصريح كرد: همچنين موضوع حل مساله سوريه مي‌تواند يكي ديگر از خروجي‌هاي اين اجلاس جهاني باشد، زيرا موضوع سوريه اكنون به عنوان يك بحران جهاني مطرح است و كشورهايي مانند آمريكا و اسرائيل تمايل ندارند اين بحران از راه مذاكره و تفاهم سياسي حل شود و در پي آن هستند كه از راه نظامي حكومت سوريه را به عنوان رژيم موجود در خط مقاومت ضد صهيونيست در هم بكشند، اين در حالي است كه اگر در اين اجلاس راه‌حلي سياسي براي حل مشكل سوريه مطرح شود، توطئه‌هاي آمريكا خنثي مي‌شود و آرامش و امنيت به اين كشور بازمي‌گردد.

وي خاطرنشان كرد: دشمنان نيز در تلاش هستند كه برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در ايران را شكست‌خورده اعلام كنند و در پي جوسازي در اين زمينه هستند و مي‌خواهند خروجي اين اجلاس را كم‌رنگ جلوه دهند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha