• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060603364
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

نماینده ارومیه:برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران،نشانگر اوج شان ايران است

نماينده مردم اروميه در خانه ملت گفت: برگزاری اجلاس غيرمتعهدها در تهران نشان‌دهنده توانمندی عظيم جمهوری اسلامی ايران برای برگزاری بزرگ‌ترين اجلاس‌ها و گردهمايی‌های دنيا است.

نماينده مردم اروميه در خانه ملت گفت: برگزاری اجلاس غيرمتعهدها در تهران نشان‌دهنده توانمندی عظيم جمهوری اسلامی ايران برای برگزاری بزرگ‌ترين اجلاس‌ها و گردهمايی‌های دنيا است.

عابد فتاحی، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه آذربایجان غربی، گفت: پس از سی سال جنگ و تهديد، تهران امروز سرفراز، سربلند و با قامتی به بلندای كوه‌های البرز پا برجا بوده و برخوردار از بالاترين ضريب امنيتی در دنيا است.

وی با بيان اينكه برگزاری چنين اجلاسی در تهران بار ديگر نشان‌گر اوج شان و منزلت ايران در دنيا است، اضافه کرد: مطمئنا برگزاری اجلاس سران كشورهای غیر متعهد در تهران برای تمامی ايرانيان احساس سربلندی به‌وجود می‌آورد و نشان می‌دهد كه غربی‌ها با تمام تبليغاتی كه به خرج داده‌اند، ايران نه تنها منزوی نشده است بلكه روز به روز باقدرت بيشتری در حال رشد و بالندگی است.

وی با تأكيد بر اينكه، برخی قدرت‌های بزرگ كه قصد منزوی كردن كشورمان را دارند، تنها با اين‌كار به منافع ملی خود آسيب وارد می‌كنند، افزود: جمهوری اسلامی ايران همواره اعلام كرده است كه روابط‌‌‌‌ش با ساير كشورها براساس عزت، منافع ملی و شان و منزلت ايران است و اين در حالی است كه ابرقدرت‌های استكباری خيال می‌كنند كه قدرتمند هستند و سعی می‌كنند از موضع قدرت وارد مذاكره شوند اما ايران در مقابل آنها همواره ايستادگی كرده و می‌كند.

فتاحی گفت: آمريكا و هم‌پيمانان آنها با تمام توان و قوا تلاش كردند تا اجازه برگزاری چنين اجلاس مهمی را در تهران ندهند، اما منزلت و شكوه ايران در سطح جهان به اندازه‌ای است كه اين اجلاس را با توانمندی عظيمی كه دارد برگزار خواهد كرد.

وی در ادامه اظهار كرد: جمهوری اسلامی ايران همواره از مردم و منافع ملی خود دفاع می‌كند و با برگزاری چنين اجلاس بزرگی در تهران به ياوه‌گويی‌های استكبار پاسخ كوبنده‌ای خواهد داد.

وی با تأكيد بر اينكه تنها با برگزاری اجلاس سران كشورهای غير متعهد در ايران، اين اجلاس معنا و ارزش پيدا می‌كند، خاطرنشان كرد: ما برای تمامی كشورها احترام و ارزش قائل هستيم اما ارزش برگزاری اين اجلاس تنها در ايران مفهوم و معنا پيدا می‌كند.

وی ابراز کرد: اين موضوع هويدا و مبرهن است كه بدون ايران در خاورميانه، هيچ حركتی در جهان به نتيجه نخواهد رسيد مگر اينكه ايران در آن نقش داشته باشد و بخواهد از آن حمايت كند.

وی در ادامه اظهار كرد: جمهوری اسلامی ايران هرگز در امور داخلی ديگر كشورها مداخله نكرده و همواره سياست كشور خود را بيان می‌كند و ديگر كشورها نيز سياست خاص خود را داشته و تمام آنها نيز مانند ايران در بيان مسائل خود آزاد هستند.

فتاحی نقش رسانه‌ها را در اين برهه زمانی بسيار حائز اهميت دانست و تصريح كرد: در اين مقطع زمانی جنگ قدرت‌ها و كشورها به‌وسيله رسانه‌ها انجام مي‌شود و هر كشوری كه از رسانه قوی‌تر و برتری برخوردار باشد، پيروز اين جنگ می‌شود و ما معتقد هستيم كه در بدنه سازمان ملل بايد رسانه‌ای كاملا بی‌طرف كه درد و مشقت و شادی و پيروزی تمام كشورها را بر زبان آورد، وجود داشته باشد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha