• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060602933
  • خبرنگار : 71439

سخنگوي كميسيون اصل 90: برگزاري اجلاس نم در تهران يك پيروزي براي ايران است

سخنگوي كميسيون اصل 90: برگزاري اجلاس نم در تهران يك پيروزي براي ايران است

سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران توطئه‌هاي غرب را خنثي مي‌كند، اظهار كرد: برگزاري اجلاس نم در تهران يك پيروزي براي جمهوري اسلامي ايران است.

سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران توطئه‌هاي غرب را خنثي مي‌كند، اظهار كرد: برگزاري اجلاس نم در تهران يك پيروزي براي جمهوري اسلامي ايران است.

مصطفي افضلي‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در خصوص برگزاري اجلاس نم در تهران، با اشاره به سير به وجود آمدن جنبش غيرمتعهدها گفت: جنبش غيرمتعهدها پس از جنگ جهاني دوم و تشكيل دو بلوك شرق و غرب و با توجه به انگيزه‌ استقلال بسياري از كشورها از اين دو بلوك به وجود آمد.

وي ادامه داد: ماهيت اين جنبش استقلال سياسي و تبعيت نكردن از سياست‌هاي استعمارگرايانه كشورهاي سلطه‌گر است كه به اين تبع ايران نيز به عنوان كشوري مستقل عضو موثر اين جنبش محسوب مي‌شود و در حال حاضر برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران يك پيروزي براي كشورمان است.

نماينده مردم اردبيل در مجلس خاطرنشان كرد: كشورهايي كه نمي‌خواهند تسليم سياست‌هاي سلطه‌گرانه غرب شده و درصدد تقويت مواضع ايران در مقابل تبليغات غربي، اسرائيل و آمريكا هستند در اين اجلاس حاضر مي‌شوند.

افضلي‌فرد با بيان اينكه حضور سران كشورهاي مختلف شكست توطئه‌هاي غرب براي انزواي سياسي ايران است، تصريح كرد: ميزباني اجلاس نم نشان دهنده اقتدار جمهوري اسلامي است كه بزرگ‌ترين اجلاس برگزار شده بعد از سازمان ملل متحد است بنابراين ثابت مي‌شود كه اين غرب است كه در انزواي سياسي در عرصه بين‌المللي به سر مي‌برد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: حضور كشورها در اين اجلاس علاوه بر اينكه تاكيدي بر بيداري اسلامي است، عاري بودن خاورميانه از سلاح‌هاي كشتار جمعي و صلح‌جو بودن آنها را به اثبات مي‌رساند.

وي برگزاري اجلاس تهران را در حل مشكلات سوريه تاثيرگذار دانست و بيان كرد: شركت نكردن كشورهايي همچون تركيه در اين اجلاس ماهيت تبعه بودن آنها به آمريكا را به اثبات مي‌رساند.

نماينده مردم اردبيل يادآور شد: اميد است كه محورهاي گفت‌وگوي اجلاس جنبش غيرمتعهدها تاثير مثبتي بر ترميم و اصلاح ساختار سازمان ملل متحد به نفع ملل جهان داشته باشد.

اين عضو كميسيون اصل 90 در پايان به حضور مرسي در اين اجلاس اشاره و خاطرنشان كرد: حضور آقاي مرسي به معناي شكست سياست‌هاي آمريكايي در منطقه است؛ البته آنها سعي مي‌كنند سوريه را به عنوان پايگاه جديد خود جايگزين مصر كنند اما اينطور نشده است و حتي دبير كل سازمان ملل به رغم تهديدات و فشارهاي صهيونيستي در اجلاس تهران حاضر مي‌شود تا وزن اين اجلاس دوچندان شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha