• دوشنبه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 9003-17257
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

*شايد با گفتن تو ...* «هر دولتي با هر گرايشي بايد نسبت به بازسازي خرمشهر اقدام كند»

*شايد با گفتن تو ...*
«هر دولتي با هر گرايشي بايد نسبت به بازسازي خرمشهر اقدام كند»

به خانه مي‌رسي، گرماي هوا بيش از 40 درجه است، عطش داري و آب لوله‌هاي شهر قابل آشاميدن نيست؛ فراموش كرده‌اي آب بخري؛ تو مانده‌اي و تشنگي. و اين سوال بي‌پاسخ كه چرا يك شهروند بايد آب شرب را از خارج از خانه بخرد؟

از شهري مي‌گويم كه روزي نامش «خرمشهر» بود و اكنون حتي آب شرب هم ندارد و مسؤولاني كه ادعا مي‌كنند آب شرب به اين شهر رسيده به نظر مي‌رسد خود جرات آشاميدن آن را ندارند. شايد با گفتن من و تو، بشود آب را به خرمشهر بازگرداند.

خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) قصد دارد در گفت‌وگو با شخصيت‌ها و مسؤولان مختلف راه‌هاي آباداني خرمشهر را بررسي كند.

سرهنگ فتحعلي بزرگمهرنژاد رييس كنگره سرداران و شهداي كهگيلويه و بويراحمد درخصوص بازسازي خرمشهر گفت: به عنوان يك ايراني و يك مسلمان احساس مي‌كنم هر دولتي با هر گرايشي كه روي كار بيايد بايد نسبت به بازسازي فرهنگي، ‌اقتصادي، اجتماعي و سياسي شهرهاي مرزي از جمله خرمشهر اقدام كند.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا منطقه كهگيلويه و بويراحمد افزود: مسوولان نسبت به ساخت زيربناهاي اقتصادي، فرهنگي و زيارتي توجه ويژه كنند و همچنين از نهادهاي فرهنگي انتظار مي‌رود كه با حفظ هويت استقامت، نمادهاي ايثار را در اين شهر تقويت كنند.

وي با بيان اين كه خرمشهر به جهت الگوي اسلامي، ايراني و استقامت مردمش، متعلق به همه ايران است، اظهار داشت:خرمشهر نماد ملي، مذهبي و فرهنگي ملت ما در هشت سال دفاع مقدس است كه بايد از جنبه فرهنگي و معنوي مورد توجه ويژه قرار گيرد.

رييس كنگره سرداران و شهداي كهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان كرد: خرمشهر، مسجد جامع و كوچه پس كوچه‌هاي آن كه بوي خون شهداء را مي‌دهند بايد به عنوان زيارتگاهي براي همه عاشقان كه به اسلام و ايران عشق مي ورزند، حفظ شوند.

سرهنگ بزرگمهر نژاد اظهار كرد: اگر بخواهيم اين شهر را به عنوان يك منطقه زيارتي و توريستي به جهان معرفي كنيم، بايد باقي مانده جنگ در آن حفظ و امكانات رفاهي و تفريحي كه به ترويج فرهنگ ايثار،شهادت و استقامت كمك مي كند،ساخته و به ورودي هاي شهر توجه ويژه شود.

وي در پايان اضافه كرد: هر ساله خرمشهر زيارتگاه هزاران جوان عاشق به ولايت و وطن است، از اين رو مسوولان از جنبه ساخت و ساز ظاهري نهايت تلاش خود را به كار بندند تا نمادهاي استقامت خرمشهر بيشتر جلوه‌گر شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha