• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403071410938
  • خبرنگار : 71506

حنا زرین‌کمر و غزال هوشمند قهرمان تکواندوی نوجوانان جهان شدند

حنا زرین‌کمر و غزال هوشمند قهرمان تکواندوی نوجوانان جهان شدند

نمایندگان ایران در رقابت‌های تکواندوی نوجوانان جهان صاحب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز دیگر شدند.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های تکواندوی نوجوانان قهرمانی جهان در کره جنوبی، حنا زرین کمر و غزال هوشمند صاحب مدال طلا شدند، علی اکبر ابراهیمی نقره گرفت و امین محمد احمدوند هم صاحب مدال برنز شد.

حنا زرین کمر در وزن ۶۸- کیلوگرم در اولین دیدار «ماجا» از کرواسی را ۲ بر یک شکست داد. وی سپس «نیکه آدریانا» از آمریکا را در دو راند شکست داد و در سومین مبارزه نیز از سد «نیله ووخ» از هلند گذشت. زرین کمر در نیمه نهایی «جولیا نواک» از لهستان را دو بر یک شکست داد و راهی فینال شد. وی در مبارزه نهایی نیز برابر «بریم لی» از کره جنوبی در دو راند با نتایج ۱۱ بر ۶ و ۱۳ بر صفر به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن ۴۲- کیلوگرم غزال هوشمند در دور نخست «گولو زمانلی» از جمهوری آذربایجان را در دو راند شکست داد. وی سپس به مصاف «گوئن سان» از آلمان رفت و دو بر صفر برنده شد و در سومین مبارزه نیز  برابر «لونا تسیتاکی» از یونان با نتیجه مشابه پیروز شد. هوشمند در ادامه برابر «ریابوتنکو» از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله «الینا خاموکوا» از روسیه را در دو راند متوالی شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار نهایی نیز برابر یانگ از چین در دو راند پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

علی اکبر ابراهیمی در وزن ۷۳- کیلوگرم در دور نخست «رافائل اولیویرا» از پرتغال را در دو راند از پیش رو برداشت و سپس در مصاف با «مگس کارت رایت» از انگلستان ۲ بر صفر پیروز شد. وی در سومین مبارزه «مختارف» از ازبکستان را با همین نتیجه شکست داد و در ادامه با برتری در دو راند برابر «بنجامین هوسیچ» از بوسنی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. ابراهیمی در این مرحله مقابل «خدایف» از جمهوری آذربایجان در دو راند پیروز شد و به دیدار پایانی صعود کرد اما در فینال مقابل پارک جائه وون از کره جنوبی دو بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

امین محمد احمدوند در وزن ۷۸- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، «کای پنگ» از چین تایپه را دو بر صفر شکست داد. وی سپس «لوئیجی فگاتیلی» از ایتالیا با همین نتیجه از پیش رو برداشت و در ادامه با برتری ۲ بر صفر برابر «رسولولی» از قزاقستان راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدوند در این مرحله دو بر یک نتیجه را به «اسکار کواچیچ» از کرواسی واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

 برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تا کنون پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیرمحمد اشرافی، سینا محترمی، مهدی رزمیان، حنا زرین کمر و غزل هوشمند ۷ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی و علی اکبر ابراهیمی ۲ مدال نقره گرفتند و امیرمحمد نصیر احمدی و امین محمد احمدوند نیز صاحب ۲ مدال برنز شدند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان فردا یکشنبه با پایان می رسد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha