• یکشنبه / ۱ آذر ۱۳۸۸ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8809-00409.149798
  • منبع : صدا و سیما

*ضرورت اولويت‌دادن به ساخت سريال‌هاي تاريخي با محوريت ايراني* معاون سيما در گفت‌وگو با ايسنا: متن سريال خواجه نصيرالدين توسي به پايان رسيده است

*ضرورت اولويت‌دادن به ساخت سريال‌هاي تاريخي با محوريت ايراني* 
معاون سيما در گفت‌وگو با ايسنا: 
متن سريال خواجه نصيرالدين توسي به پايان رسيده است

معاون سيما شخصيت‌هايي را مناسب ساخت سريال‌هاي تاريخي دانست كه از جامعيتي برخودار باشند و افزود: بر اين اساس اگر نتوانستيم به شخصيت‌هاي ديگر در سريال‌ها بپردازيم، اين‌ شخصيت‌ها به دليل جامعيتي كه از آن برخوردار هستند، مي‌توانند شخصيت‌هاي ديگر را پوشش دهند.

مرتضي ميرباقري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا در اين ارتباط به ساخت سريال «حضرت موسي (ع)» اشاره كرد و درباره علت انتخاب اين شخصيت گفت: «موسي(ع)» پيامبري است كه نام او بيش از ساير پيامبران در قرآن آمده است؛ بنابراين اگر ما به زندگي حضرت موسي(ع) بپردازيم، شايد اگر به زندگي ساير پيامبران نتوانستيم بپردازيم، اين كفايت كند.

وي درباره‌ي روند ساخت سريال «حضرت موسي(ع)» اعلام كرد: متن سريال «حضرت موسي(ع)» تقريبا نهايي شده است و براي ساخت آن از شهريار بحراني دعوت كرديم كه در حال بررسي‌هاي نهايي هستند.

وي خبر داد: متن سريال خواجه نصيرالدين توسي نيز به پايان رسيده است و در آستانه ورود به ساخت آن هستيم.

ميرباقري درباره‌ي اولويت‌دادن به پروژه‌هاي فاخر تاريخي با محوريت ايراني بودن شخصيت اصلي، با بيان اين‌كه ما اين امر را جزو ضرورت‌هاي كاري خود مي‌دانيم، گفت: يك مسأله اهميت و ضرورت پرداختن به چنين پروژه‌هايي است كه براي ما بسيار مهم است و ما در رسانه در ساختارهاي ديگر به اين امر مي‌پرداختيم؛ به عبارت ديگر در قالب‌هاي گفت‌وگو، ميزگرد، سخنراني و غيره درباره اين شخصيت‌ها صحبت مي‌كرديم؛ ولي ما امسال به اين نتيجه رسيديم كه مردم به دليل علاقه‌اي كه نسبت به برنامه‌هاي نمايشي دارند اگر يك پيام در ساختار نمايش مطرح شود استقبال عمومي از آن بيشتر مي‌شود، بنابراين به علت اين ساختار آمديم.

معاون سيما ادامه داد: اين ساختار هزينه‌بر و زمان‌بر است، شما بايد چندين ميليارد سرمايه بگذاريد تا چنين سريالي ساخته شود؛ از سوي ديگر ساخت چنين سريال‌هاي چندين سال به طول مي‌انجامد و كارگرداني و بازيگراني كه بخواهد چنين پروژه‌هايي را بپذيرند بايد چندين سال از عمرشان را صرف اين كار كنند البته در اين موقعيت سريال‌هايي مثل «كلاه پهلوي»، «مختارنامه» و «سرزمين كهن» را داريم.

ميرباقري در پايان اظهار كرد: براي پرداختن به سريال‌هاي تاريخي هرچند موضوع‌شان مهم است ما محدوديت امكاناتي و زماني داريم؛ با اين حساب ما در سال چنان‌چه امكانات در اختيارمان قرار بگيرد و مي‌توانيم تنها به سه عنوان بپردازيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha