• چهارشنبه / ۱۶ دی ۱۳۸۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8810-02510

بختياري از بازيگران نمايش‌هاي راديو: در زمينه‌ پرداختن به افسانه‌هاي ايراني كم‌كاري شده است گروهي از نويسندگان متخصص بايد متن پروژه‌هاي تاريخي را بنويسند

بختياري از بازيگران نمايش‌هاي راديو:
در زمينه‌ پرداختن به افسانه‌هاي ايراني كم‌كاري شده است
گروهي از نويسندگان متخصص بايد متن پروژه‌هاي تاريخي را بنويسند

يك بازيگر تئاتر و نمايش‌هاي راديويي گفت: ادبيات كهن ما پر از داستان‌هاي بي‌نظير و حيرت‌انگيزي است كه اگر به درستي در قالب نمايش‌هاي تلويزيوني يا راديويي به آن‌ها پرداخته شود هم زيبا و هم سرشار از نكته‌هاي آموزنده هستند.

اسماعيل بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي ضرورت و چگونگي پرداختن به افسانه‌ها و اساطير ايراني در قالب نمايش گفت: تاكنون كارهايي دراين زمينه انجام شده است، ولي به اندازه‌اي كه شايسته است نبوده است و مي‌توان گفت دراين زمينه كم‌كاري شده است.

وي ادامه داد: ما داستان‌هاي بي‌نظير و حيرت‌انگيزي در شاهنامه داريم كه هم زيبا و هم سرشار از نكته‌هاي آموزنده هستند.

بختياري با بيان اين‌كه آثاري كه با اين مضمون چه در راديو و چه در تلويزيون ساخته شده‌اند خيلي فاخر و تاثير‌گذار نبودند، اظهار كرد: اولا در حيطه‌ي تلويزيون ساخت پروژه‌هاي تاريخي بزرگ هزينه‌بر و زمان‌بر است بنابراين ترجيح مي‌دهند كه كمتر به اين پروژه‌ها بپردازد. از سوي ديگر تكنيك و نحوه‌ي پرداخت به اين آثار نيز ضعيف است.

وي ادامه داد: ما بايد تكنيك فيلم‌هاي سينمايي خارجي مثل «ارباب حلقه‌ها» را داشته باشيم تا بتوانيم اسطوره‌هاي شاهنامه را به‌شكلي ملموس و تاثير‌گذار به تصوير بكشيم، ولي متاسفانه چنين امكاناتي در دسترس نداريم.

بختياري با اشاره به اين‌كه برخي از اين كارها از لحاظ ساختار و محتوا آن قدر ضعيف هستند كه اصلا مخاطب را جذب نمي‌كنند، گفت: بايد يك گروه از نويسندگان حرفه‌يي و متخصص متن اين پروژه‌ها را بنويسند و از لحاظ كارگرداني و بازيگراني و ديگر عوامل نيز جزو بهترين‌ها باشند تا بتوانند مخاطب را جذب كنند.

وي در مقايسه هزينه‌هاي ساخت چنين پروژه‌هايي در راديو و تلويزيون‌ گفت: ساخت چنين پروژه‌هايي در راديو بسيار كم هزينه‌تر از تلويزيون است؛ از سوي ديگر راديو يك‌سري محدوديت‌هاي تلويزيون را ندارد، مثلا در راديو يك مرد لاغر اندام و كوتاه قد مي‌تواند نقش رستم را بازي كند و در تلويزيون بايد حتما كسي كه به‌جاي رستم بازي مي‌كند از لحاظ جسمي و ظاهري بايد خصوصيات او را داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha