نشست خبري مجموعهي تلويزيوني «مرده متحرك» در آمفيتئاتر باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، در اين نشست رضا كريمي (كارگردان) و سيدسعيد رحماني(نويسنده)، پرويز فلاحيپور (بازيگر نقش وكيلي) و فردوس كاوياني (بازيگر نقش سفرآخرت) حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، كريمي دربارهي تشابه سريالهاي پخش شده در ماه رمضان از شبكههاي مختلف اظهار كرد: ابتدا احساس كردم با قصهي بكر و تازهاي روبهرو هستم و با همين انگيزه كار را شروع كردم اما متاسفانه در مرحلهي تداركات خبرهايي مبني بر تشابه سريالها در شبكههاي ديگر (شبكه 5) شنيده ميشد.
نويسندهي اين سريال نيز در اين مورد با اشاره به اين كه طرح اين سريال به سه سال و نيم قبل باز ميگردد، مدعي شد: در آن زمان شبكهي تهران، طرح مصوبهي با اين مضمون نداشت و در ضمن قاسم جعفري يكي از كانديداهاي كارگرداني اين مجموعه بود كه بخشهايي از متن را نيز خوانده بود.
رحماني همچنين با بيان اين مطلب كه كارهاي ماه رمضان، مخاطب عام دارد گفت: ويژگي اين مخاطب علاقه به كار ملودرام است و اين قصهها حتما مخاطب هم دارد.
وي تاكيد كرد: ما در اين سريال براي نخستين بار در ماه رمضان قصهاي را گفتيم كه مطلقا وجه ملودرام ندارد و در آن مخاطب بايد درگير مضمون شود.
وي افزود: ماه رمضان، ماه معنوي است و مضمون سريالها هم بهتر است مطابق با معنويات باشد.
رضا كريمي كارگردان دربارهي شخصيت وكيلي در داستان اظهار كرد: وكيلي آدمي جدي با وسوسههاي كاملا زميني و به دنبال سوء استفاده از موقعيتهاست و كليت كار و پايهريزي شخصيتهاي داستان تعيين ميكرد كه وكيلي هم به سمت طنز پيش رود.
وي افزود: مبناي شخصيت جلال هم بر مبناي قصه است و اين متن است كه موقعيتهاي مختلفي
( ديوانه شدن، عاشق شدن) براي او ايجاد كرده است و ما هم بر اين مبنا و جنس بازي اين بازيگر پيش ميرفتيم.
اين كارگردان با اشاره به اين كه مجيد صالحي كمتر در نقشهاي جدي بازي ميكند گفت: قصد ما هم از وجود مجيد صالحي در داستان، تقويت جنبههاي طنز است.
اين كارگردان دربارهي قسمتهاي آسايشگاه رواني در سريال گفت: بار اول قصدمان اين بود كه جلال تحت تاثير داروهايي كه مصرف ميكند به سمت آشفتگي برود، اما در مرحلهي بعد او نقش يك ديوانه را بازي ميكند. البته در بخشهاي تيمارستان در جهت جذاب شدن بيشتر مجموعه كمي از متن فراتر رفتيم و حس كرديم قرار دادن مجيد صالحي در اين موقعيت جذاب است.
وي تاكيد كرد: اگر اين سريال كيفيت خوبي داشته صرفا به خاطر افراد باتجربهاي بود كه توانستهاند آن را در سي قسمت جمع كنند.
كريمي با اشاره به فيلمبرداري اين كار در سه ماه گفت: استرس و تعجيل در كار هم بر روي بازيگران و هم بر روي ديگر عوامل مجموعه تاثير ميگذارد و يك سري ظرائف در آن فراموش ميشود.
فلاحيپور بازيگر نقش وكيلي با بيان اين كه نقد كردن يك مجموعه قطعا كارساز است گفت: براي رسيدن به يك نقش بايد مراحل مختلفي را طي كرد كه مستلزم تجربياتي است و اگر زمان بيشتري در اختيار داشتم مسلما كار بهتري ارائه ميدادم.
وي افزود: شكل شخصيتپردازي وكيلي به گونهاي است كه ذهن فرد را به سمت كمدي ميبرد و من اين شخصيت را تيپسازي كردم.
فردوس كاوياني در اين نشست با بيان اين مطلب كه رمز و راز نقش سفر آخرت برايم دوست داشتني بود، درباره ي پيشنهاد نقش قندي در سريال شبكهي تهران اظهار كرد: نقش سفر آخرت زودتر از سريال «براي آخرين بار» به من پيشنهاد شد.
سعيد رحماني در ادامه دربارهي نام هاي شخصيتها اين سريال خاطرنشان كرد: اسمهاي افراد اين مجموعه در ارتباط با شخصيتهايشان است و اين تعمد در جهت جذاب شدن داستان بوده است.
وي با تاييد كند شدن روند مجموعه در قسمتهاي مياني گفت: ابتدا قرار بود داستان 26 قسمتي باشد اما بعد متوجه شديم كه سريال براي شبهاي قدر هم بايد به روي آنتن برود.
نويسنده تاكيد كرد: در اين قصه قصد داشتيم دلهره از آخرت را ايجاد كنيم و اگر توانسته باشيم اين تذكر را هم بدهيم باز هم خوب است.
وي با اشاره به جسورانه بودن قصه گفت: در اين مجموعه ما سه مشاور مذهبي داشتيم و در ابتدا آنها در صورتي مشاوره را قبول ميكردند كه در آخر قصه بگوييم جلال خواب بوده است. اما با در نظر گرفتن چند راه كار (از جمله سادهلوح بودن جلال) توانستيم آنها را توجيه كنيم.
كريمي ـ كارگردان ـ در پايان ابراز اميدواري كرد كه طرح سريالهاي ماه رمضان سال آينده از پايان امسال درنظر گرفته شود كه مسلما با در اختيار داشتن وقت بيشتر كارهاي بهتري نيز ارائه ميشود.
انتهاي پيام
نظرات