• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403061911780
  • خبرنگار : 50598

استقرار ۳۸۶ پایگاه جشن عاطفه‌ها در استان مرکزی

استقرار ۳۸۶ پایگاه جشن عاطفه‌ها در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: ۳۸۶ پایگاه ثابت و سیار جشن عاطفه‌ها در سطح استان مرکزی برای دریافت کمک‌های مردمی مستقر می‌شود.

سید مهدی عبادی، ۱۹ شهریور در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در استان مرکزی قریب به ۱۰ هزار دانش آموز داریم که نیاز به کمک و مساعدت دارند. در سال گذشته ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی را در بحث دانش آموزی کمک کردیم. 

وی افزود: قرار بر این است که در سال جاری استان‌های برخوردار مثل استان مرکزی به استان‌های کم برخوردار کمک کنند. به همین دلیل، ۱۰ هزار پک تحصیلی که ارزش هر پک ۱۰۰ هزار تومان است از طرف استان مرکزی به استان‌های کم برخوردار اهدا می‌شود. 

عبادی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها از ۲۲ تا ۳۱ شهریور گفت: ۳۸۶ پایگاه ثابت و سیار جشن عاطفه‌ها در سطح استان مرکزی برای دریافت کمک‌های مردمی مستقر می‌شوند. در روز ۷ مهر نیز آیین جشن عاطفه‌ها را با حضور دانش آموزان در مدارس سطح استان برگزار می‌کنیم. 

عبادی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵۱ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌ آوری کردیم تصریح کرد: امسال پیش‌بینی کردیم که ۱۵ درصد رشد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار پاکت جمع آوری وجوه نقدی آماده سازی شده که به مدارس و دانش آموزان تحویل خواهد شد افزود: میزان صدقات مردمی به کمیته امداد در پنج ماهه نخست امسال، ۱۸ درصد رشد داشته‌ است. ما به روش‌های نوینی مثل کدهای دستوری حرکت کرده‌ایم ولی نگاه سنتی خود را نیز هنوز ترک نکرده‌ایم. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: در راستای عدالت آموزشی. با کمک موسسه علامه حلی تهران، تمام دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی، پشتیبان آموزشی دارند و روند تحصیلی آنها رصد می‌شود.

وی با اشاره به قبولی ۳۳ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی در مدارس سمپاد و نمونه دولتی گفت: یازده دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی که ترک تحصیل کرده بودند را برای سال تحصیلی جدید به تحصیل بازگرداندیم. 

وی گفت: متولی موضوع کودکان کار، سازمان بهزیستی است و در رابطه با سایر کودکان بازمانده از تحصیل نیز چون تحت پوشش ما نیستند، اقدامی نمی‌توانیم انجام دهیم.

عبادی با بیان اینکه کمیته امداد دستگاه برتر ایجاد اشتغال در جشنواره شهید رجایی استان مرکزی شناخته شده است افزود: امسال اعتبار برای اشتغال زایی در استان ۵۶۱۵ میلیارد ریال است که از طریق تسهیلات بانکی به ۲۷۳۶ نفر پرداخت خواهد شد. 

وی با بیان اینکه نصب ۳۵۰ پنل خورشیدی برای خانواده‌های تحت پوشش در دست اقدام است گفت: این مهم، علاوه بر اینکه به رفع ناترازی برق کمک می‌کند، با فروش برق به شبکه، منجر به درآمدزایی برای خانواده‌ها خواهد شد. 

عبادی با اشاره به غیرحضوری شدن بسیاری از خدمات کمیته امداد گفت: انجام خدمات هزینه‌های درمان تا ۵ میلیون تومان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha