• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403062516045
  • خبرنگار : 50598

برگزاری ۲۶۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط سپاه استان مرکزی

برگزاری ۲۶۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط سپاه استان مرکزی

ایسنا/مرکزی جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۲۶۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط سپاه روح الله در استان مرکزی برگزار می‌شود.

سردار محمدرضا عسگری، ۲۵ شهریور در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس سپاه حضرت روح الله استان مرکزی اظهار کرد: این برنامه‌ها با محوریت جهاد تبیین و انتقال پیام‌های دفاع مقدس و ارزش‌های نظام و انقلاب برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه‌ اقشار، کانون‌ها و مساجد در این برنامه‌ها دخیل هستند افزود: همایش‌های رزم فرهنگی در شهرستان‌های اراک و محلات برگزار خواهد شد که شهرداری اراک در این خصوص به خوبی پای کار آمده است.

عسگری با اشاره به رژه نیروهای مسلح، گروه‌های بسیج و نیروهای کادر سپاه در روز ۳۱ شهریور اضافه کرد: تجلیل از ایثارگران، برگزاری یادواره‌های محلی، خانگی و منطقه‌ای، گلباران مزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از مقام سربازان از جمله برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: راویان و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در طول هفته در مساجد، پایگاه‌های بسیج و دستگاه‌های اداری، خاطرات و دستاوردهای خود در طول دوران جنگ را روایت می‌کنند.

عسگری با اشاره به فضاسازی شهرهای استان با کمک بسیج نواحی، ادارات و شرکت‌ها گفت: گشت اطلاعاتی سپاه برای تامین امنیت شهروندان در این ایام نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های نشاط و هیجان و اردوهای تخصصی جهادی جهت خدمت رسانی، محرومیت زدایی و خدمات مومنانه از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت جهادی در مناطق محروم استان گفت: جهادگران در طول این مدت در موضوعات مختلفی مثل ترویج ازدواج آسان، تحکیم بنیان خانواده، جمعیت، کشاورزی و دامپزشکی به محرومان مشاوره و خدمت رسانی خواهند کرد.

عسگری با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور غرب کشور برای کارمندان دستگاه‌های دولتی گفت: همایش تبیین نقش مقاومت در دفاع مقدس و مدیریت جهادی در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در هفته آینده، برنامه‌های متنوع فرهنگی در مدارس برگزار خواهیم کرد. برگزاری برنامه شب شعر در پنج شهرستان استان، اجرای تئاترهای خیابانی، کارگاه‌های تولید پوستر، گرافیک و نقد و معرفی کتاب‌ از دیگر برنامه‌هاست.

عسگری با تاکید بر اینکه جهاد تبیین، امیدآفرینی و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در دستور کار تمامی برنامه‌هاست گفت: ۳۴ طرح عمرانی و محرومیت زدایی در طول هفته دفاع مقدس توسط بسیج سازندگی در سطح استان مرکزی به بهره برداری می‌رسد.

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه ناحیه اراک‌ نیز با بیان اینکه ۷۵۰ برنامه ویژه در سطح شهرستان اراک برگزار خواهد شد، افزود: نمایش رزمی و فرهنگی با مشارکت تیپ یکم سپاه روح الله و پایگاه بسیج امام رضا(ع) شهرداری اراک از سوم مهرماه به مدت پنج شب، بعد از نماز مغرب در دره نورالشهدای اراک با موضوع رسم عاشقی و با محوریت عملیات بیت المقدس با حضور ۱۲۰ بازیگر برگزار می‌شود.

مهجوری با اشاره به رونمایی از ۲۹ عنوان کتاب در سطح شهرستان اراک گفت: امسال به صورت ویژه از جانبازان بالای هفتاد درصد که شهدای زنده محسوب می‌شوند و همچنین همسران آنها، تجلیل خواهیم کرد. تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت، بهشت گردی در گلزار شهدا و گلباران مزار شهدا در تمام شهرها و روستاهای شهرستان اراک از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ یادواره خانگی و هفت یادواره محلی در طول هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و رزمایش کمک مومنانه با توزیع بسته های معیشتی، جهیزیه برای نوعروسان و لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند با همکاری خیرین و جهادگران نیز انجام می‌شود.

مهجوری با بیان اینکه ۱۵ گروه جهادی به روستاهای مختلف شهرستان اراک اعزام می‌شوند گفت: افتتاح ۵ منزل برای محرومان و ۷ طرح‌ محرومیت زدایی در سطح شهرستان را در دست اقدام داریم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: برگزاری میز خدمت جهادی جهت ارائه مشاوره‌های رایگان حقوقی از دیگر برنامه‌هاست. همچنین رزمندگان دفاع مقدس در سطح مدارس شهرستان به خاطره گویی از آن دوران خواهند پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha