• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403062616350
  • خبرنگار : 50598

۹۶ درصد دانش آموزان استان مرکزی در مدارس ثبت نام کرده‌اند

۹۶ درصد دانش آموزان استان مرکزی در مدارس ثبت نام کرده‌اند

ایسنا/مرکزی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بحث ثبت نام دانش آموزان به صورت کلی در رتبه پنجم یا ششم کشور است ولی در مقطع ابتدایی در رتبه اول کشوری هستیم.

حسین مولوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود دو هزار مدرسه در سطح استان، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در مقطع ابتدایی از بیستم اردیبهشت ماه آغاز شده و در مقطع متوسطه نیز بعد از امتحانات خرداد، ثبت نام دانش آموزان شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۹۶ درصد دانش آموزان استان مرکزی در مدارس ثبت نام شده اند، گفت: بخشی از چهار درصدی که ثبت نام نکرده‌اند، اتباع مجاز هستند و بخشی نیز کسانی هستند که در امتحانات شهریور ماه، نمره دریافت کرده‌ و رشته خود را معین کرده‌اند، بخشی نیز به دنبال رشته یا مدرسه بهتر هستند که در همین چند روز تعیین تکلیف می‌شوند.

مولوی تصریح کرد: استان مرکزی در بحث ثبت نام دانش آموزان به صورت کلی در رتبه پنجم یا ششم کشور است ولی در مقطع ابتدایی در رتبه اول کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در سال تحصیلی جدید نزدیک به ۲۶۵ هزار دانش آموز خواهد داشت، گفت: انتظار داریم حدود پنج هزار دانش آموز نسبت به پارسال افزایش داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به ثبت نام قریب به ۲۱ هزار دانش آموز مقطع اول ابتدایی در سطح استان مرکزی تصریح کرد: در این مقطع نیز افزایش نسبی دانش آموزان را شاهد هستیم.

وی در رابطه با آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان مرکزی گفت: تعداد بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی گذشته، حدود ۱۶۰۰ نفر بود که علت بازماندگی از تحصیل حدود ۷۰۰ نفر از آنها مشخص شد که این بعضی از این علل، فوت، معلولیت و یا مهاجرت بوده است.

مولوی با بیان اینکه نزدیک به ۱۸۰ نفر از بازماندگان از تحصیل در سال گذشته به مدرسه بازگشتند افزود: با توجه به اینکه بازماندگان از تحصیل‌ کسانی هستند که از ابتدای مهر ماه به مدرسه نمی‌آیند، معمولا تا آبان ماه تعداد و آمار نهایی آنها مشخص می‌شود ولی در هر صورت، درصد زیادی از دانش آموزان استان را شامل نمی‌شوند و شاید نزدیک به نیم درصد دانش آموزان استان مرکزی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha