• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060301616
  • خبرنگار : 50471

فرماندار شهرستان نهاوند:

افتتاح و بهره‌برداری از ۵۵ پروژه در هفته دولت

افتتاح و بهره‌برداری از ۵۵ پروژه در هفته دولت

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در هفته دولت ۵۵ پروژه با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان در شهرستان نهاوند افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

ضرغام احمدوند شنبه، ۳ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید در کنار شهدای دولت شهید رجایی و شهید باهنر یاد و خاطره شهید راه خدمت آیت‌الله رئیسی را هم گرامی بداریم زیرا در دوران ریاست جمهوری ایشان ادبیات خدمت‌رسانی به مردم عوض شد و اینکه امسال در هفته دولت ایشان در بین ما حضور ندارند بسیار حزن‌انگیز است.

وی افزود: در هفته دولت ۵۵ پروژه عمرانی، خدماتی، راهسازی، مسکن و کشاورزی در شهرستان نهاوند با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدوند تصریح کرد: در شهرستان نهاوند مانند سایر نقاط کشور اقدامات قابل توجهی طی این سه سال در زمینه‌های مختلف انجام شده است.

محور نهاوند تا فیروزان تا پایان امسال ایمن‌سازی می‌شود 

فرماندار نهاوند ادامه داد: در بحث اقدامات انجام شده از جمله راه‌ها که زیرساختی مهم است ۱۲ کیلومتر راه روستایی، ۱۵کیلونتر نیوجرسی، ۵۰کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شهرستان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات انجام شده در حوزه راه شهرستان امسال از سال‌های گذشته در بحث ایمن‌سازی محورها متفاوت بود و با توجه به سفر اخیر معاون وزیر راه و پیگیری‌ها و همکاری نماینده نهاوند در مجلس، مقرر شده است ایمن‌سازی و چهاربانده شدن محور نهاوند_ کرمانشاه تا پایان امسال از نهاوند تا فیروزان به اتمام برسد.

احمدوند یادآور شد: همچنین در سفر اخیر معاون وزیر راه به شهرستان قول مساعدت داده شد که مابقی این محور یعنی از فیروزان به بعد هم ایمن سازی شود چون استان کرمانشاه نیز برای چهاربانده کردن این محور در حوزه استحفاظی این استان، کار را آغاز کرده است.

به گفته وی؛ همچنین درنظر گرفتن کوپه اختصاصی برای شهرستان نهاوند در بحث ساماندهی راه‌آهن هم در این سفر عنوان داده شده است. 

پروژه نهضت ملی مسکن در نهاوند  پیشرفت خوبی دارد

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه نهضت ملی مسکن،  یادآور شد: برای پروژه نهضت ملی مسکن ۸هزارو ۵۰۰ نفر در شهرستان ثبت‌نام انجام دادند که پس از بررسی‌ها هزارو ۳۳۵ نفر واجد شرایط شناخته شدند و از این تعداد برای ۳۶۵ نفر در قالب سه بلوک ۴۵ واحدی که پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۴۶ واحدی که ۲۵ درصد و ۲۷۴ واحدی نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون کار انجام شده است.
احمدوند خاطرنشان کرد: به ۸۴۳ نفر از متقاضیان نیز در شهرک امیرکبیر زمین‌هایشان واگذار و کار آغاز شده و همچنین مسکن مهر نیمه‌کاره ۱۲۷ واحدی شهر فیروزان نیز برای اجرای پروژه نهضت مسکن ملی تعیین‌تکلیف شد که منتظریم خاکریزی و اقدامات شهرداری انجام شود.

به گفته وی شهرستان نهاوند در بخش مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده و از ۲۳هزارو ۸۵۰ واحد روستایی شهرستان تاکنون ۲۱‌هزارو ۸۴۰ واحد مقاوم‌سازی شده که ۹۳ درصد واحدهای روستایی شهرستان را شامل می‌شود.

فرماندار نهاوند در ادامه به اقدامات شهرداری‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: در سه شهر شهرستان اقدامات قابل توجهی در بحث نهضت آسفالت انجام شده و علاوه بر این  توسط شهرداری نهاوند نیز ۱۹ دوربین نظارتی نصب می‌شود و جا نمایی‌ها هم انجام شده است.

خودکفایی شهرستان نهاوند در بخش تولید گوشت سفید 

احمدوند با اشاره به اینکه نهاوند قطب کشاورزی استان است، افزود: در تولید گوشت سفید در شهرستان خودکفا شده‌ایم و از تولید دومیلیون قطعه گوشت مرغ به چهارمیلیون قطعه رسیده‌ایم که ۱۰۰درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

به گفته وی در بخش خرید تضمینی گندم در شهرستان با ۷۷هزارتن، رشد قابل توجهی داشته‌ایم و در تولید سایز محصولات از جمله گشنیز، کلزا، محصولات باغی، سیستم‌های آبیاری نوین و ... نیز شهرستان رشد قابل توجهی داشته است.

فرماندار نهاوند به بخش آب و فاضلاب نیز اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز طی این سه سال اقدامات خوبی انجام شده که حفر چاه آب ۱۰ روستا با اعتبار ۷۰میلیارد ریال، لایه‌روبی چاه‌های آب و قنوات روستاهای شهرستان با ۱۴ میلیارد اعتبار و توسعه شبکه فاضلاب شهری نهاوند و ... از جمله این اقدامات است.
به گفته احمدوند در بخش ورزش شهرستان هم طی این سه سال اقدامات انجام شده خوب بوده و جوانان این شهرستان افتخارات قابل توجهی در سطح کشوری و جهانی کسب کرده‌اند و پروژه‌های ورزشی شهرستان از جمله سالن باستانی دهفول در حال حاضر ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی و استخر مجموعه ورزشی بانوان نهاوند ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای مجموعه ورزشی علیمرادیان نیز اعتبارات خوبی جذب شد.

ایجاد هفت هزار فرصت شغلی در نهاوند طب سه سال

وی با بیان اینکه طی این سه سال هفت‌هزار فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شده است به اقدامات بخش بهداشت و درمان شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: تخریب و بازسازی چند خانه بهداشت، توسعه بخش سی‌سی‌یو در بیمارستان‌ علیمرادیان، افتتاح سی‌تی‌اسکن در بیمارستان آیت‌الله قدوسی، افتتاح بخش دیالیز و افزایش ده دستگاه دیالیز در بیمارستان آیت‌الله قدوسی و ... اقدامات قابل توجهی است که در شهرستان انجام شده است.

فرماندار نهاوند در ادامه تاکید کرد: شهرستان نهاوند باید به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری در کشور مطرح شود که این مهم علاوه بر همت مسئولین همت مردم این شهرستان را می‌طلبد و تا مردم پای کار نیایند مسیر نخواهد شد.

احمدوند یادآور شد: در بحث سراب‌های شهرستان نیز اگر مردم شهرستان می‌خواهد سرمایه‌گذار بیاید و در این سراب‌ها سرمایه‌گذاری کند مردم باید خودشان هم همکاری کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha