• یکشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403052114255
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

۱۷ مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری تا پایان امسال در آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

۱۷ مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری تا پایان امسال در آذربایجان شرقی ایجاد می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به این که در محورهای مواصلاتی استان با کمبود مجتمع خدماتی رفاهی مواجه هستیم، گفت: تا پایان امسال ۱۷ مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری در استان ایجاد می‌شود.

جبارعلی ذاکری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با بیان اینکه نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری هستیم، اظهار کرد: وضعیت استان در این حوزه با شرایط مطلوب و ایده‌آل فاصله دارد که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر بتوانیم چالش‌ها و مشکلات را مرتفع کرده و راهکار مناسبی اتخاذ کنیم.

وی افزود: در زیرساخت‌های گردشگری هرچند قدم‌هایی اساسی در داخل شهرها برداشته شده و شاهد افتتاح هتل‌ها، مهمان‌سراها و مجموعه‌های گردشگری در استان بودیم اما باید تلاش بیشتری کنیم تا به نتیجه رضایت‌بخش برسیم.

وی مطرح کرد: بزرگ‌ترین معضل استان زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌ویژه در ورودی‌های استان است که ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بهبود زیرساخت‌ها و روکش آسفالت آزادراه تبریز_زنجان اختصاص‌یافته و پنج پیمانکار مدیریت این پروژه را به عهده گرفته‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: پیگیری‌هایی که در بخش حمل‌ونقل خصوصاً راه‌آهن انجام شده حاکی از محدود بودن اختیارات استان در این حوزه است که امیدواریم با استقرار دولت جدید این مشکلات برطرف شده و ظرفیت ناوگان ریلی دو برابر شود.

وی با بیان اینکه برنامه منظمی برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای داریم، گفت: در دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی مطرح شد که مورد موافقت هیئت دولت قرار گرفت، اما اقدامات و پیگیری‌ها در این مورد مطلوب نبوده و انتظار داریم شرکت‌های حمل‌ونقل از این مزایا استفاده کنند.

وی بیان کرد: ظرفیت حمل‌ونقل هوایی در استان ۴۰ درصد افزایش یافته و شاهد رضایت نسبی در این حوزه هستیم، اما اکثر مردم به دلیل توان مالی نمی‌توانند از این ناوگان استفاده کنند و لازم است ظرفیت حمل‌ونقل عمومی در حوزه‌های دیگر افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ذاکری با تاکید بر استمرار بهسازی و آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها توسط شهرداری تبریز و جاده‌های استان توسط نهادهای ذی‌ربط اذعان کرد: کمبود پارکینگ در تبریز معضل اساسی است که امیدواریم با افزایش ظرفیت پارکینگ توسط شهرداری شاهد تسهیل در تردد مردم باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha