• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403062012687
  • خبرنگار : 71461

آیت‌الله اعرافی:

سیره شهید صدر الگویی برای تولید علوم انسانی در عرصه بین‌الملل است

سیره شهید صدر الگویی برای تولید علوم انسانی در عرصه بین‌الملل است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با ابراز خرسندی از نامگذاری جایزه جهانی به نام شهید صدر گفت: راه و روش شهید صدر می‌تواند یک الگوی خوب برای تولید علوم انسانی اسلامی در عرصه بین‌الملل باشد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم دیدار کردند.

آیت‌الله اعرافی با بیان این مطلب که حوزه علمیه نجف و قم در مواجهه با نوپردازی‌ها و مسایل نو به سه دسته تقسیم می‌شوند، به معرفی سه روند و رویکرد و طیف و نگاه در حوزه علمیه یکصد سال گذشته پرداخت.

وی ابراز کرد: منهج شهید صدر خیلی خوب است و پاسخگوی امروز هست، چون نو پردازانه و بدیع بود. لذا ما هم تلاشمان این است که با حفظ عمق و حوزه سنتی، اما با منهجی نوپردازانه و جدید حرکت کنیم که تا امروز هم کارهای خوبی صورت گرفته است، گرچه من معتقدم هنوز کار زیادی انجام نداده‌ایم اما مسیرمان درست است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نامگذاری این جایزه به نام شهید صدر را تأثیرگذار دانست، چراکه راه و روش ایشان می‌تواند یک الگوی خوب برای تولید علوم انسانی اسلامی در عرصه بین‌الملل باشد.

جهانگیری، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم در سخنانی، به تبیین تاریخچه شکل‌گیری ایده، فلسفه، اهداف برگزاری و روند اجرایی جایزه جهانی شهید صدر تاکنون و نیز چشم انداز آینده این جایزه پرداخت.

وی ضمن معرفی جایزه شهید صدر، روند شروع تا پایان را همراه با انگیزه اقدام و انجام چنین کار بزرگ و ارزشمندی تشریح کرد.

دبیر جایزه جهانی صدر با اشاره به استقبال فراوان اصحاب علم به ویژه حوزویان از این جایزه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مثابه قرارگاه دیپلماسی علمی - فرهنگی انقلاب اسلامی، بر اساس رسالت اسلامی و انقلابی بر آن است که در قالب جایزه شهید صدر(ره)، اندیشه‌های ناب مرتبط با علوم اسلامی - انسانی را در عرصه بین‌الملل معرفی کند.

جهانگیری تغییر رویکرد حوزه علمیه به جهان غرب از رویکرد تبلیغی در قالب اعزام مبلغ به رویکرد حضور دانشی در سطح جهان را مهمترین فلسفه برگزاری جایزه شهید صدر دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha