• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062012554
  • خبرنگار : 50643

سرپرست استانداری:

۹۶ درصد صنایع آذربایجان‌شرقی در اختیار بخش خصوصی است

۹۶ درصد صنایع آذربایجان‌شرقی در اختیار بخش خصوصی است

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به پیشینه استان در زمینه صنعت اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر و طبق آمار اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه، ۹۶ درصد صنایع استان در اختیار بخش خصوصی و سهم صنایع دولتی در حداقل‌ترین میزان است.

تراب محمدی صبح امروز در آیین رونمایی از پوستر روز ملی صنعت و معدن، پیشاپیش روز صنعت را به همه صنعتگران تبریک گفت و به نرخ بیکاری ۶.۶ درصدی استان در بهار امسال اشاره و اظهار کرد: پایین بودن نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری، نتیجه برنامه‌ریزی، حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی از سوی بخش خصوصی در استان انجام شده است و امروزه در تمامی شهرهای استان، نواحی، شهرک‌ها و مراکز صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استان به لطف فعال بودن معاونت اقتصادی استانداری، کمبود سرمایه و سرمایه‌گذار نداریم، گفت: تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، کمبود یا نبود زیرساخت است و در این میان کمبود برق به ویژه در فصل گرما، بیشتر مورد توجه بوده و صنایع استان را دچار مشکل کرده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: تمام تلاش مدیران استان بر این است تا زیرساخت‌ها را برای فعالیت و تولید صنایع فراهم کنند و با تامین آب، برق و راه دسترسی، در کنار واحدهای تولیدی باشند.

وی به احیای ۷۰۲ واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی در استان در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: این موفقیت بزرگ نتیجه همراهی و همکاری مدیران استانی و پای کار بودن صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی است.

وی به نوسازی و توسعه کارخانه ماشین‌سازی از طریق مولدسازی اشاره و اظهار کرد: این طرح در مراحل پایانی قرار گرفته و موافقت‌های لازم از سازمان خصوصی‌سازی در این ارتباط گرفته شده است.

محمدی مطرح کرد: برای این کار حدود ۹ هکتار اراضی ماشین‌سازی در ائل گولی تبریز با ارزش‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از طریق مولدسازی واگذار شده و قرار بر این است تا تمامی مبالغ به دست آمده، برای نوسازی یا توسعه این واحد صنعتی هزینه شود.

وی بیان کرد: اگر شرکت ماشین‌سازی تبریز به بخش خصوصی واگذار شود، بهتر است که احیا شود و اگر این کار صورت نگیرد به سرنوشت دیگر واحدهایی که قبل از احیا واگذار شدند، دچار خواهد شد.

۹۶ درصد صنایع آذربایجان‌شرقی در اختیار بخش خصوصی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha