• چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042013943
  • خبرنگار : 50649

مشاور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی:

حراست آثار تاریخی و میراث فرهنگی به عهده عامه مردم است نه نهادی خاص 

حراست آثار تاریخی و میراث فرهنگی به عهده عامه مردم است نه نهادی خاص 

ایسنا/فارس مشاور معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حمایت و حراست از آثار تاریخی و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس‌ وظیفه تمام اشخاص حقوقی و حقیقی و عامه مردم است و تنها به عهده میراث فرهنگی نیست.

فریدون فعالی امروز، ۲۰ تیرماه در آیین افتتاح دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی  استان فارس  در شیراز گفت: اکنون دفتر نمایندگی انجمن خیرین میراث فرهنگی در بسیاری از استان‌ها مانند مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، قزوین، زنجان، قم و اصفهان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه فارس پانزدهمین استان در کشور است که انجمن خیرین میراث فرهنگی در این استان شروع به فعالیت کرده است، گفت: این انجمن در حوزه میراث‌فرهنگی فعالیت می‌کند تا زمینه مشارکت خیرین را در داخل و خارج از کشور فراهم سازد.

فعالی افزود: این انجمن اهدافی همچون ایجاد زمینه مشارکت خیران این حوزه در داخل و خارج از کشور به منظور جلب مشارکت و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی برای حفظ، مرمت و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی ثبت‌شده، مشارکت در راه‌اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس، اموال منقول فرهنگی و تاریخی و میراث‌طبیعی کشور و سایر موارد مشابه را دنبال می‌کند.

مشاور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به روش‌هایی که می‌توان برای تعهدات اهداف استفاده کرد، بیان کرد: بهره‌مندی از تجربیات فنی و مشاوره‌های تخصصی خیرین صاحب‌نظر و شاخص در حوزه میراث‌فرهنگی از آن جمله است.

 وی افزود: فراهم‌سازی زمینه دریافت منابع مالی و یا هدایای اموال منقول و غیرمنقول در اختیار دوستدار میراث‌فرهنگی، تشکیل بانک اطلاعاتی و آماری از خیرین و معرفی توانمندی‌های آنان، تشکیل بانک اطلاعاتی آماری از محوطه‌ها، بناها و بافت‌های تاریخی، اموال منقول و غیرمنقول نیازمند مرمت، احیاء و حفظ نگه‌داری میراث‌فرهنگی ناملموس در خطر و نیازمند پاسداری فوری از جمله برنامه‌های انجمن مذکور است.

 فعالی تصریح کرد: بهره‌مندی از توان و تجربه‌های فنی و مشاوره‌های خیرین صاحب‌نظر و شاخص در حوزه میراث‌فرهنگی،‌ فراهم‌سازی زمینه دریافت منابع مالی یا اهدای اموال منقول و غیرمنقول در اختیار دوست‌دار میراث‌فرهنگی،‌ تشکیل بانک اطلاعاتی آماری از خیرین و معرفی توانمندی‌های آنان و همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی آماری از بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در دستور کار قرار دارد.

مشاور معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره اینکه روش‌هایی که می‌توان برای تعهدات اهداف استفاده کرد، افزود: بهره‌مندی از تجربیات فنی و مشاوره‌های تخصصی خیرین صاحب‌نظر و شاخص در حوزه میراث فرهنگی مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha